6 دلیل برای این که همین حالا از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده کنید

لینکدین را می‌توان یکی از شبکه های اجتماعی با تاثیرگذاری بالا معرفی کرد. ما شما را با 6 دلیل و مزایای استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین آشنا خواهیم کرد.

معمولا افراد از لینکدین برای جستجوی شغل جدید استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای یافتن شغل دانست که از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. با این حال، شما نیازی به داشتن فعالیت زیاد در لینکدین به منظور جستجوی شغل جدید نخواهید داشت و در این مقاله قصد داریم دلایل استفاده از linkedin را فراتر از جستجوی شغل، ذکر کنیم.

1: از لینکدین برای کسب اعتبار استفاده کنید

لینکدین

در صورتی که بتوانید کار خود را به خوبی در شبکه اجتماعی لینکدین انجام دهید، قطعا یک شرکت عالی برای استخدام پیدا خواهید کرد. تمام افراد به دنبال شغل دائم هستند که بتوانند از مزایای آن برای همیشه بهره‌مند شوند و احساس خوبی داشته باشند. در صورتی که عملکرد خوبی در ایجاد اعتبار داشته باشید، قطعا کارفرمای موردنظرتان را پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید که شاغل بودن شما نمی‌تواند مانعی برای ادامه یادگیری یا نرفتن به دنبال کسب و کار جدید باشد. یکی از ویژگی‌های جذاب لینکدین را می‌توان ایجاد شهرت شما به عنوان یک متخصص دانست؛ این کار را می‌توانید با بروزرسانی نمایه پروفایل خود یا کلیه موفقیت‌هایی که در طول دوران کاری خود به دست آورده‌اید، انجام دهید. کسب دانش و اطلاعات در زمینه‌های مختلف را می‌توان عاملی مهم در پیشرفت شما دانست. توجه داشته باشید که کارفرما به دنبال استخدام بهترین افراد هستند.

2: استفاده از لینکدین برای مطالعه مهارت‌های جدید

لینکدین

در صورتی که شما حساب پریمیوم لینکدین را در اختیار دارید، می‌توانید از قابلیت Linkedin Learning استفاده کنید. شما در این بخش می‌توانید مباحث مهمی همانند مهارت‌های صنعتی یا ترفندهای فتوشاپ و نرم افزارهای مدیریت پروژه را بیاموزید. یکی از ویژگی‌هایی که در حساب پریمیوم لینکدین وجود دارد را می‌توان ارسال آموزش‌های جدید به طور تمام وقت دانست که می‌تواند نقش ویژه‌ای در پیشرفت کاری حرفه‌ای شما داشته باشد. این یادگیری مداوم، علی‌الخصوص زمانی که مجددا تصمیم به بازگشت دانشگاه دارید و در زمینه‌های تکنولوژی مشغول تحصیل هستید، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در توانایی شما داشته باشد.

3: از لینکدین برای تحقیقات در بازار استفاده کنید

لینکدین

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب linkedin را می‌توان توانایی شما برای دسترسی به داده‌های خاص شرکت و همچنین وضعیت سایر رقیبان دانست؛ این داده‌ها می‌توانند مربوط به طول مدت اشتغال کارکنان تا مهارت‌های موردنیاز برای یک شغل خاص دانست. در صورتی که دارای حساب پریمیوم نیستید، باز هم می‌توانید تحقیقات خوبی را در بازار انجام دهید. همچنین می‌توانید روی پروفایل لینکدین یک شرکت کلیک کرده و تعداد کارمندان مشغول به کار و اعلامیه‌های مربوط به استخدام را مشاهده نمایید.

4: از لینکدین برای روزهای سخت استفاده کنید

لینکدین

توجه داشته باشید که به محض دستیابی به شغل موردنظرتان، ارتباط شما با linkedin نباید از بین برود. داشتن ارتباط و فعال بودن در لینکدین می‌تواند برای روزهای سخت مناسب باشد، زیرا ورود به هر کاری می‌تواند امکان اخراج را هم به دنبال داشته باشد و بدین ترتیب، می‌توانید شغل جدید و مناسب خود را پیدا کنید. می‌توان بهترین اقدام در چنین موقعیت‌هایی را داشتن ارتباط با افراد مشهور و استفاده از اعتباری که در لینکدین ایجاد کرده‌اید، دانست. لینکدین می‌تواند بستر مناسبی را برای این کار فراهم کند؛ در این شبکه اجتماعی، کارفرما می‌تواند توانمندی‌های شما را به صورت آنلاین بررسی کند و تصمیم نهایی مبنی بر استخدام شما اتخاذ شود.

5: از لینکدین برای پیگیری ترندهای جدید صنعت استفاده کنید

لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین را می‌توان به عنوان یک روش عالی مبنی بر پیگیری ترندهای خاص در صنعت دانست؛ این کار را نمی‌توان شبیه مهارت‌های تحقیق و جستجو در بازار معرفی کرد، اما شما می‌توانید وضعیت کلی تقاضا در بازار را مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید کار بررسی ترندها را با دنبال کردن شرکت‌ها و متخصصان در صنعت انجام دهید که پست‌های تجاری منتشر می‌کنند و باعث افزایش بینش کاربران خواهند شد. در صورتی که شرکت‌های تاثیرگذار در صنعت را در لینکدین دنبال می‌کنید، می‌توانید یک خبرخوان را فعال کرده تا بتوانید تمام اخبار خاص را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه دریافت کنید. در حقیقت شما همان اقداماتی را انجام خواهید داد که برای فیسبوک یا توییتر انجام داده‌اید، اما به دلیل قابلیت لینکدین در دنبال کردن صنایع و افراد خاص، پیام‌های موردنظرتان را به جای دریافت پیام‌هایی در زمینه‌های گوناگون، دریافت خواهید کرد.

6: یک بلاگ در لینکدین ایجاد کنید

لینکدین

شما می‌توانید با راه‌اندازی یک بلاگ در لینکدین، این شبکه اجتماعی را به عنوان منبعی عالی در زمینه‌های مختلف، تبدیل کنید. امکان انتشار پست‌های مختلف مربوط به شغل، افکار یا حتی مشاوره‌های عمومی خود را در قالب متخصص منتشر کنید.

لینکدین را می‌توان یکی دیگر از شبکه های اجتماعی دانست که باعث دیده شدن شما خواهد شد. اگر حرفه شما چیزی‌ست که از آن لذت می‌برید و می‌خواهید باعث توسعه کارتان شوید، لینکدین می‌تواند ابزاری عالی برای موفقیت شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تصلا نفهمیدم لینکدین چی هست خیلی مقاله مختصر دوضیح داده بود

    به کار من نیومد😒

  2. این سایت چ کاربردی داره؟نفهمیدم

  3. ممنونم واقعا به درد خورد