هارمونی او اس

هارمونی او اس می‌تواند سیستم عامل پیش‌فرض هواوی P40 باشد

به گفته‌ی مدیرعامل هواوی، هارمونی او اس (HarmonyOS) برای استفاده در گوشی های هوشمند آماده است و اگر شرایط با دولت آمریکا عادی‌سازی نشود، این سیستم عامل در خانواده هواوی P40 به‌کارگیری خواهد شد.

سال جاری در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی، این غول چینی سیستم عامل چند پلتفرمی خود را با نام هارمونی او اس معرفی کرد (که در چین به اسم هانگ منگ او اس هم شناخته می‌شود). گفته می‌شد گوشی هواوی میت 30 لایت به همین سیستم عامل مجهز خواهد بود؛ اما این کمپانی اعلام کرد که فعلا قصد تمرکز روی لوازم هوشمند خانگی را دارد.

البته مقامات هواوی ضمن تاکید روی تداوم استفاده از اندروید برای گوشی های موبایل خود، تصریح کردند که در صورت تشدید تحریم‌ها علیه کمپانی، به سرعت و در عرض یک یا دو روز به سیستم عامل هارمونی روی خواهند آورد.

هارمونی او اس

حالا مدیرعامل هواوی هم در یک مصاحبه خبری گفته است که اگر روابط با دولت آمریکا بهبود پیدا نکند، این کمپانی استفاده از هارمونی او اس را با گوشی هواوی پی 40 در سال آینده آغاز خواهد کرد.

او گفت هم‌اکنون نیز سیستم عامل هارمونی برای گوشی های هوشمند آماده‌ی استفاده است؛ اما هواوی می‌خواهد ببینید که آیا اوضاع با ایالات متحده تغییر می‌کند یا خیر؟ ریچارد یو همچنین به آماده‌سازی اپ استور کمپانی با نام App Gallery و جایگزینی سرویس‌های گوگل با Huawei Mobile Services اشاره کرد.

ویژگی‌های هارمونی او اس هواوی

از هارمونی او اس به عنوان یک سیستم عامل واحد یاد می‌شود که همه چیز را پوشش می‌دهد و با انواع محصولات سازگاری دارد. همچنین هواوی می‌گوید که به دلیل استفاده از یک سیستم میکروکرنل، امنیت هارمونی هم بسیار بالاست؛ مساله‌ای که هنگام کار با سخت افزار اینترنت اشیاء، بسیار مهم شمرده می‌شود.

علاوه بر این‌ها با کامپایلر Ark هواوی، امکان ترجمه زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارد و اپلیکیشن های مختلف (از جمله اپ های اندرویدی) با این سیستم عامل کار می‌کنند. در ضمن هارمونی به گونه‌ای هوشمند، خود را با سایزهای مختلف نمایشگر هم تطبیق می‌دهد؛ مثل وب‌سایت‌های انطابق‌پذیر با صفحه موبایل!

اما در مقطع فعلی، کمپانی چینی خود را برای رونمایی از پرچمداران جدیدش آماده می‌کند؛ هواوی میت 30 و میت 30 پرو که روز پنجشنبه 28 شهریور، در مونیخ آلمان رسما معرفی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*