سرفیس لپ تاپ 3

سرفیس لپ تاپ 3 با پردازنده AMD و نمایشگر 15 اینچی در راه است

ماه آینده، مایکروسافت مراسمی را برای رونمایی از دستگاه‌های جدید سرفیس برگزار خواهد کرد. ظاهرا یکی از این محصولات، سرفیس لپ تاپ 3 (Surface Laptop 3) است که در قامت رقیب مک بوک، با نمایشگر 15 اینچی و چیپ AMD معرفی می‌شود.

اکثر لپتاپ های سرفیس و حتی مدل‌های سرفیس پرو، دارای سایز 13 اینچ یا کوچک‌تر  هستند و مایکروسافت بیشتر روی قابلیت حمل آن‌ها تاکید دارد. در واقع فقط سرفیس بوک 2 بود که علاوه بر نسخه 13 اینچی، با نمایشگر 15 اینچی هم عرضه شد. طبق تازه‌ترین اطلاعات، سرفیس لپ تاپ 3 نیز همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

عرضه‌ سرفیس لپ تاپ 3 در دو سایز 13.5 و 15 اینچی

بنابر گزارش وب‌سایت WinFuture، این لپ تاپ مایکروسافت در سایزهای 13.5 و 15 اینچی با نسبت تصویر 3:2 عرضه می‌شود. مانند سرفیس بوک، سرفیس لپتاپ 3 هم از قلم دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد؛ ولی برخلاف سرفیس بوک، نمایشگر آن دارای اتصال دائمی (غیر قابل جداسازی) خواهد بود. البته اینکه مانند لنوو یوگا قابلیت تاشدن به عقب را دارد یا خیر، هنوز نامشخص است.

سرفیس لپ تاپ 3

اما این تنها ویژگی جدید نیست و ظاهرا برای اولین بار، پردازنده ای ام دی رایزن در سری سرفیس لپ تاپ تعبیه خواهد شد. البته باز هم نمی‌دانیم کمپانی ردموندی، قصد استفاده از کدام چیپ AMD را دارد. محتمل‌ترین گزینه‌ها Ryzen 5 3550H و Ryzen 7 3750H هستند. پس خبری از کارت گرافیک انویدیا نیز نخواهد بود و باید انتظار کارت‌های گرافیک Radeon RX Vega را داشته باشیم.

به نظر می‌رسد طراحی سرفیس لپ تاپ ۳ قابل قیاس با دستگاه‌های اپل مک بک پرو باشد. شایعاتی هم از یک سرفیس پرو مجهز به درگاه USB-C و حتی یک سرفیس با نمایشگر دوگانه شنیده می‌شود. برای آگاهی از ز صحت و سقم این شایعات، باید منتظر فرارسیدن ماه اکتبر و رویداد بزرگ مایکروسافت باشیم.