حفره امنیتی اینستاگرام

حفره امنیتی اینستاگرام امنیت پیج‌های خصوصی را زیر سوال می‌برد

حفره امنیتی اینستاگرام ، امنیت پیج‌های خصوصی را زیر سوال می‌برد که به واسطه آن می‌توانید تصاویر پست‌ها و استوری‌های یک پیج خصوصی را که دنبال می‌کنید، با دیگران به اشتراک بگذارید.

اخیرا مجله بازفید گزارشی را ارائه داده است که طبق آن امنیت مطالب و صفحه‌های خصوصی اینستاگرام را زیر سوال برده است، طبق این گزارش اگر یک صفحه اینستاگرامی خصوصی را دنبال می‌کنید، می‌توانید با مرورگرهای کامپیوتر و با چند حرکت ساده به واسطه حفره امنیتی اینستاگرام به آدرس‌های مطالب اعم از پست و استوری آن پیج دسترسی پیدا کنید. در این گزارش آمده است هر فردی قادر است به واسطه ابزار Inspect Elements که در تمامی مرورگرها چون فایرفاکس و گوگل کروم وجود دارد به کدهای منبع صفحه‌های اینترنتی کاربران دسترسی پیدا کند.

حفره امنیتی اینستاگرام

در فایل گیف فوق مشخص شده است که به کمک ابزار Inspect Elements می‌توان به واسطه تگ Img تصاویری که بر روی آن کلیک کرده‌اید را بیابید، در این روش تفاوتی میان محتوای استوری با مطالب پست شده در صفحه‌های اصلی Instagram وجود ندارد؛ به بیانی دیگر شما می‌توانید آدرس اینترنتی مربوط به تصاویر و استوری یک پیج خصوص را که دنبال می‌کنید، برای سایر افراد بفرستید و اگر حتی صفحه فرد مورد نظر خصوصی نیز باشد، دیگران قادر به مشاهده آدرس تصویر خواهند بود. علاوه بر مطالب، کاربران می‌توانند به تصویر صفحه‌های خصوصی (تصویر پروفایل) نیز دسترسی پیدا کنند.

واکنش فیس بوک به حفره امنیتی اینستاگرام

نشریه بازفید در گزارش خود تاکید کرد به واسطه این حفره امنیتی می‌توان به تصاویر حذف شده پیج‌های اینستاگرامی نیز دسترسی پیدا کرد که این تصاویر به واسطه سرورهای فیسبوک بازیابی می‌شوند. بازفید مدعی است به کمک این روش امکان اشتراک‌گذاری مطالب صفحه‌های خصوصی فیس بوک نیز وجود دارد. شرکت فیس بوک در واکنش به این خبر عنوان کرد:

اینکه فردی یک صفحه خصوصی اینستاگرام را دنبال می‌کند و با استفاده از ابزار Inspect Elements تصاویر آن پیج را پیدا کرده و با دیگران به اشتراک می‌گذارد، در واقع همان کار اسکرین شات را انجام داده و یک نوع حفره امنیتی محسوب نمی‌شود. همچنین تاکنون در خصوص این موضوع مدارکی مبنی بر سوءاستفاده مشاهده نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینم مثل فیسبوک حک میشه شک نکنید