سیاره ابر زمین

کشف یک سیاره ابر زمین با بخار آب در خارج از منظومه شمسی

محققان توانستند با رصد یک سیاره ابر زمین در خارج از منظومه شمسی در آن ابرهای بخار آب را کشف کنند. این سیاره با زمین حدود 110 سال نوری فاصله دارد.

دانشمندان برای اولین بار توانستند در یک سیاره ابر زمین در خارج از منظومه شمسی به شواهدی از وجود آب دست پیدا کنند. طی این بررسی در یک ابر زمین که با سیاره ما حدود 110 میلیون سال نوری فاصله دارد، بخار آب کشف شده است. طبق برآوردهای انجام شده، این ابر زمین از سیاره زمین 2 برابر بزرگ‌تر بوده و حجم آب در آن نیز 8 برابر بیشتر است.

جزئیات کشف یک سیاره ابر زمین با بخار آب

محققان انستیتو تحقیقات سیاره‌های خارج از منظومه شمسی در دانشگاه مونترال اعلام کردند سیاره K2-18b دارای اتمسفر و طیف دمایی مناسب است که به همین دلیل توانایی پشتیبانی از حیات موجودات زنده را خواهد داشت. طبق گزارش منتشر شده این سیاره به دور ستاره کوتوله سرخ می‌چرخد که فاصله آن حتی از فاصله بین زمین و خورشید نیز کمتر است. از این رو در این سیاره یک سال کوتاه‌تر از سیاره زمین می‌گذرد؛ در واقع این سیاره برای اینکه دور ستاره خود مدار بزند به 33 روز نیاز دارد، اما این میزان برای زمین به دور خورشید 365 روز است.

سیاره ابر زمین

محققان برای نخستین بار این سیاره که در خارج از منظومه شمسی قرار دارد را در سال 2015 کشف کردند و توانستند پس از گذشت چند سال بررسی‌های مداوم شواهدی از وجود بخار آب در این سیاره را کشف کنند. امکانات فعلی اطلاعات بیشتری را به دست محققان نمی‌رساند، از این رو باید منتظر باشیم در آینده‌ای نزدیک به کمک فناوری‌های پیشرفته با این سیاره بیشتر آشنا شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یعنی میتونه زیستگاه بعدی انسان ها باشه

  2. یعنی درش نشانه ای از حیات بوده !!!