تاریخ معرفی گوگل پیکسل 4

تاریخ معرفی گوگل پیکسل 4 و مدل XL به طور رسمی تایید شد

گوگل دعوت‌نامه مراسم رونمایی از محصولات جدید خود را برای رسانه‌های خبری ارسال کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، رویداد معرفی گوگل پیکسل 4 و Pixel 4 XL در تاریخ 15 اکتبر برگزار خواهد شد.

دعوت‌نامه‌ مراسم معرفی گوگل پیکسل 4 حاوی اطلاعات خاصی نیست؛ تنها به تاریخ و محل برگزاری (شهر نیویورک) اشاره دارد. اما با انتشار یک تیزر رسمی و اطلاعات فاش شده‌ی بسیار، هم‌اکنون هم چیزهای زیادی از گوشی‌های جدید گوگل می‌دانیم.

اگر شایعات درست باشند، پیکسل 4 XL دارای صفحه نمایش آمولد 6.3 اینچی با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز خواهد بود. گوگل پیکسل 4 هم نمایشگری با مشخصات مشابه؛ اما سایز 5.8 اینچی خواهد داشت. باید انتظار وجود یک سیستم تشخیص چهره را نیز در آن‌ها داشته باشیم؛ مشابه آنچه که در گوشی‌های آیفون اپل وجود دارد.

برگزاری مراسم معرفی گوگل پیکسل 4 در تاریخ 23 مهر

ظرفیت باتری پیکسل 4 ایکس ال، 3700mAh و باتری مدل معمولی، 2800 میلی‌آمپر ساعتی توصیف شده است. هر دو دستگاه، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم خواهند داشت.

ظاهرا دوربین اصلی در پنل پشتی، دارای سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 سونی و گشودگی دیافراگم f/1.7 خواهد بود؛ در حالی که دوربین تله‌فوتو از سنسور 16 مگاپیکسلی IMX481 سونی استفاده خواهد کرد.

قابلیتی موسوم به Motion Sense هم در خانواده پیکسل 4 وجود دارد که امکان اجرای برخی عملکردها را با ژست‌های حرکتی فراهم می‌کند. مثلا آن‌طور که تیزر رسمی بالا نشان می‌دهد، می‌توانید آهنگ در حال پخش را با حرکات دست خود عوض کنید.

قابلیت دیگری که با عنوان Reach to check phone شناخته می‌شود، نمایشگر را با نزدیک شدن دست کاربر روشن می‌کند تا نوتیفیکیشن‌ها، ساعت و سایر اطلاعات، بدون لمس گوشی قابل مشاهده باشند. برخی از گوشی‌های موتورولا نیز چنین قابلیتی دارند.

با وجود آگاهی از این همه جزئیات؛ اما شاید در مراسم معرفی گوگل پیکسل ۴ با ویژگی‌های غافلگیرکننده‌ای مواجه شویم. هنوز از زمان عرضه و قیمت این پرچمداران نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست. به همین خاطر، بسیاری مشتاقانه در انتظار این رویداد هستند.