گلکسی نوت 10

سامسونگ گلکسی نوت 10 نخستین موبایلی است که از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند

خانواده سامسونگ گلکسی نوت 10 نخستین گوشی‌های این موبایل‌ساز کره‌ای هستند که از تکنولوژی Wi-Fi 6 پشتیبانی خواهند کرد.

سال گذشته اتحادیه وای-فای (Wi-Fi Alliance) تصمیم گرفت نام سری‌های این تکنولوژی را ساده‌تر کند و به عنوان مثال آخرین نسل وای-فای به جای Wi-Fi 802.11ax به صورت Wi-Fi 5 خوانده شد. حالا سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس نخستین گوشی‌هایی خواهند بود که از وای-فای 6 پشتیبانی می‌کنند.

فناوری Wi-Fi 6 بر روی باندهای 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی کار می‌کند و ظرفیت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توسعه دهندگان  وای-فای ۶ ادعا می‌کنند این فناوری بسیار سریع‌تر ار نسل قبلی خود خواهد بود و به کمک آن می‌توانید همزمان ویدیوها و سرگرمی‌هایتان را به صورت HD دنبال کنید، لوازم خانگی هوشمندتان را مدیریت کرده و دستگاه‌های مختلفی که به وای-فای نیاز دارند را فعال نگه دارید و به طور کلی این نسل از Wi-Fi حدود 30% سریع‌تر از نسل قبلی خود است.

آیا وای-فای 6 ویژگی ضروری برای گلکسی نوت 10 بود؟

گلکسی نوت 10

به طور کلی وای-فای 6 را نمی‌توان برای یک تلفن همراه هوشمند «ویژگی ضروری» خواند، اما با در نظر گرفتن اینکه تا چندی دیگر استفاده از این نسل از Wi-fi رایج خواهد شد، طبیعی است که سامسونگ پرچمداران خود را به آن مجهز کند. با وای فای 6 کاربران بیشتری می‌توانند به شبکه وصل شوند و مناسب مکان‌های عمومی همچون فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و… است.

علاوه‌بر سامسونگ، اپل هم به دنبال آوردن این فناوری به پرچمداران جدید خود است و احتمالا گوشی‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هم به زودی گواهی‌نامه وای-فای 6 را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بهتر بود در نسخه های خاصی از این گوشی این قابلیت رو به کار ببرن تا همه متضرر نشن

  2. به نظر من که اصلا ضرورت نداره همچین چیزی استفاده بشه فقط قیمت تمام شده گوشی رو الکی بالا میبرن