تحرک جنازه انسان

کشف شوکه کننده دانشمندان؛‌ جنازه انسان تا یکسال پس از مرگ حرکت می‌کند!

اخیرا دانشمندان استرالیایی طی تحقیقاتی جدید، به حرکت جنازه انسان تا بیش از یک سال پس از مرگ پی بردند! این کشف می‌تواند روند رسیدگی پلیس به پرونده‌های قتل را به طور کامل تغییر دهد!

تحقیقاتی که اخیرا در یک مرکز تحقیقاتی استرالیایی صورت گرفت، مشخص کرد که شاید روح انسان پس از مرگ به آسایش ابدی برسد، اما ظاهرا جسم او، حتی پس از مرگ هم نمی‌تواند آسوده بخوابد! تا یک بازه زمانی کوتاهی پس از مرگ، حرکت جنازه انسان یا کلا هر موجود دیگری، خیلی هم چیز عجیبی نیست. درواقع این موضوع را علم ثابت کرده که جنازه انسان، تا اندکی پس از مرگ، دچار حرکات و تحرکات ناگهانی می‌شود. به عنوان مثال، دست انسان ناگهان حرکتی کوتاه ولی سریع می‌کند و یا پای انسان در ابعادی کوچک، جابه جا می‌شود و دیگر موارد این چنینی؛ اما چیزی که دانشمندان، درست مانند افراد عادی، به هیچ عنوان انتظار آن را نداشتند، این است که ظاهرا جنازه انسان، حتی تا بیش از یک سال پس از مرگ هم توانایی انجام اینگونه حرکات را دارد!

نحوه کشف حرکت جنازه انسان

همانگونه که گفته شد، حرکت جنازه انسان در یک بازه کوتاه پس از مرگ او، چیزی است که دانشمندان به طور کامل از آن مطلع هستند. به همین دلیل، دانشمندان مرکز تحقیقاتی AFTER که یک مرکز استرالیایی است، قصد بررسی نحوه حرکت بدن انسان پس از مرگ را داشتند. این تیم تحقیقاتی امیدوار بود بتوانند یک الگوی مشخص از حرکات و تحرکات جنازه انسان پیدا کنند. به همین دلیل آن‌ها دوربین‌هایی را مشرف به جنازه‌های آزمایشی خودشان قرار دادند. این دوربین‌ها، هر 30دقیقه یک‌بار، عکسی از جنازه مورد بررسی می‌گرفتند. سپس تیم تحقیقاتی، با کنار هم قرار دادن این تصاویر، می‌توانست به یک تایم لپس ترسناک، از حرکات جنازه انسان دست پیدا کند!

اما از آنجایی که تیم تحقیقاتی، درست مانند دیگر دانشمندان سرتاسر دنیا، نمی‌دانست که بدن انسان دقیقا تا چه زمانی پس از مرگ، دچار حرکات و تحرکات ناگهانی می‌شود، به همین دلیل تصمیم گرفت تا زمانی که حرکتی در جنازه‌ها رویت می‌کند، آزمایش را ادامه دهد. تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که از آن زمان، در حال حاضر، چیزی حدود 17ماه می‌گذرد و جنازه‌ها هم کماکان درحال حرکت هستند! به همین دلیل، تیم تحقیقاتی هم تصمیم گرفت که این کشف عجیب خودش را با دنیای علم درمیان بگذارد.

اگر برایتان سوال است که جنازه انسان دقیقا چه نوع حرکاتی را پس از مرگ انجام می‌دهد، شما را به مطالعه بخشی از صحبت‌های خانم الیسون ویلسون (Alyson Wilson) که یکی از دانشمندان حاضر در این پروژه تحقیقاتی است، دعوت می‌کنیم:

به عنوان مثال ما جنازه را در حالی می‌دیدیم که دست‌هایش در حالت کِتف بسته، قرار گرفته بودند. اما ناگهان مشاهده می‌کردیم که دست‌های او کاملا باز می‌شدند!

با وجود اینکه تا پیش از این، هیچکس نمی‌دانست که حرکت جنازه انسان می‌تواند در چنین بازه زمانی طولانی‌ای ادامه پیدا کند، اما دلیل این حرکات، موضوعی پیچیده یا ناشناخته نبود و نیست. دانشمندان معتقدند دلیل حرکت جنازه انسان پس از مرگ، بخاطر تجزیه بدن او است. هنگام تجزیه بدن، رباط های موجود در بدن که باعث حرکت اندام‌های ما می‌شوند، ذره ذره خشک می‌شوند. این خشک شدن رباط‌ها، باعث انقباض و انبساط های ناگهانی، و در نتیجه، حرکت جنازه می‌شوند.

یکی از مهمترین نتایجی که کشف این تیم تحقیقاتی می‌تواند به همراه داشته باشد، تغییر رویکرد پلیس هنگام رسیدگی به پرونده های مرتبط با مرگ و یا قتل است. اگر طرفدار فیلم‌های جنایی باشید، قطعا می‌دانید که حالت بدن و شکل جنازه افراد، در حل پرونده‌های جنایی، مخصوصا حل پرونده‌های مرتبط با قتل، امری بسیار مهم و حیاتی است. اما درحال حاضر هنگامی که پلیس، جنازه یک فرد را در یک صحنه جنایی پیدا می‌کند، حتی اگر چندین ماه از مرگ آن فرد گذشته باشد، باز هم فرض را بر این می‌گذارد که آن فرد دقیقا در همان وضعیتی که جنازه‌اش مشاهده می‌شود جان خود را از دست داده است. اما با توجه به کشف جدید محققان استرالیایی، این احتمال کاملا وجود دارد که آن فرد، در حالتی دیگر جان خود را از دست داده باشد و سپس حرکات بدن او پس از مرگش، او را در یک وضعیت کاملا متفاوت از لحظه فوت کردنش قرار داده باشد.

از آنجایی که تقریبا در هیچ فرهنگ و قومی، جنازه افراد به مدتی طولانی در معرض دید قرار نمی‌گیرد، کشف حرکت جنازه انسان تا مدت‌ها پس از مرگ هم چیزی است که تازه الان و پس از هزاران سال از پیدایش انسان‌ها در کره زمین، صورت گرفته است. باید ببینیم آیا در آینده هم محققان موفق به کشف چنین پدیده های عجیبی راجع به جنازه انسان و یا دیگر موجودات زنده می‌شود، یا دیگر چیز خاصی برای کشف کردن در این رابطه باقی نمانده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ۱.باید عکسارو میزاشتن ما ببینیم
    ۲.ممکنه بر اثر حرکت جانداران داخل خاک باشه
    ۳.یا حرکت خاک

    و ااا غیر این امکان پذیر نیست

  2. یه دفه بگید شاید با نفس مصنوعی به زندگی دوباره برگرده
    😨😨😨😨😨😨😨

  3. 😬😬چرا جنازه باید حرکت کنه

  4. وااا مگه میشهههه؟؟؟؟

  5. این چیزارو نباید باور کرد