بنچمارک DxOMark

بنچمارک DxOMark ، امتیاز عکاسی در شب و حالت عریض را به تست‌های خود افزود

بنچمارک DxOMark دو امتیاز جدید را برای بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند تعریف کرد: حالت فوق زاویه باز (ultra wide-angle) و عکاسی در شب (night mode). طبق رتبه‌بندی تازه، باز هم گلکسی نوت 10 پلاس در صدر ایستاد.

برای دوربین‌های فوق عریض یا زاویه باز؛ بنچمارک DxOMark آیتم‌هایی مانند میدان دید،  اعوجاج اشیای گرد و صورت افراد، رنگ پوست، بافت و جزئیات اجسام، اعوجاج خطوط افقی و عمودی (مثلا لبه‌های میز) و اکسپوژر را لحاظ کرده است. برای عکاسی در شب هم به مواردی از قبیل نویز، حفظ جزئیات، تفکیک رنگ، روشنایی و اکسپوژر توجه شده است.

چندین گوشی هوشمند نیز با همین پروتکل‌های جدید مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تغییر در رتبه یا امتیاز را تجربه کرده‌اند. روند به‌روزرسانی امتیازها با بررسی مدل‌های بیشتر، همچنان ادامه دارد.

فعلا سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس (مدل 5G)، در دفاع از جایگاه نخست خود، موفق عمل کرده؛ امتیاز قبلی این گوشی 113 بود که حالا 4 امتیاز دیگر به آن اضافه شده است. برای عکاسی در شب، پرچمدار سامسونگ بالاترین نمره را همراه با هواوی پی 30 پرو و گلکسی اس 10 5G کسب کرد. در آیتم دوربین‌های فوق عریض اما، به تنهایی صدرنشین است.

جدول‌های بالا علاوه بر مجموع امتیازات، نمر‌ه‌ی هر یک از گوشی‌ها را در دو آیتم جدید DxOMark نشان می‌دهند.