ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس اپل

ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس به لطف کالبدشکافی آن مشخص شد

به لطف کالبدشکافی٬ ما حالا می‌دانیم ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس (Apple iPhone 11 Pro Max) چقدر خواهد بود. این گوشی از یک باتری با ظرفیتی 25 درصد بیشتر از نسل گذشته‌ی خود بهره می‌برد.

شخصی اقدام به کالبدشکافی جدیدترین پرچمدار اپل٬ گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس کرده و به لطف همین مورد متوجه ظرفیت باتری آن شده است. بر اساس آنچه وی ادعا می‌کند٬ ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس اپل 3969 میلی‌آمپر ساعت٬ دقیقا همان ظرفیتی است که توسط سایت تنا اعلام شده بود.

ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس اپل

ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس 25 درصد بیشتر از نسل قبل

این باتری 15.04 وات ساعتی است که 25 درصد نسبت به باتری 12.08 وات ساعتی در مدل آیفون ایکس اس مکس افزایش پیدا کرده است. اپل بار دیگر از یک باتری به شکل L در گوشی خود استفاده کرده است تا بتواند بیشترین ظرفیت ممکن را ارائه کند. غول کوپرتینویی برای نخستین بار در آیفون 10 خود از این شکل باتری استفاده کرد. اپل اعلام کرده است که از عناصر نادر خاکی بازیافت شده برای ساخت موتور هپتیک این گوشی استفاده کرده است. این می‌تواند خبر خیلی خوبی برای دوست‌داران محیط زیست باشد؛ زیرا این به معنای استفاده از یک چهارم کل عناصر نادر خاکی جهان برای ساخت موتورهای هپتیک مورد نیاز گوشی‌های آیفون است.

ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس اپل

بخشی از دلیل این حرکت٬ تضمین پایدار منبع تامین قطعات است؛ اما این کار آسان نیست٬ این المان‌ها در قطعات کوچکی نظیر اسپیکرها و عملگرهای مکانیکی استفاده می‌شوند که بازیابی آن‌ها را سخت می‌کند. بازیافت 100 هزار دستگاه آیفون٬ 32 کیلوگرم عناصر نادر خاکی کره‌ی زمین را پوشش می‌دهد.

علاوه بر ظرفیت باتری٬ سایت تنا پیشتر اعلام کرده بود که ظرفیت رم گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس نیز 4 گیگابایتی است. این ظرفیت رم بعدا توسط سایت بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ تایید شد.