قابلیت CPU throttling آیفون

آی او اس 13.1 قابلیت CPU throttling را برای آیفون XS و XR به همراه می‌آورد

آپدیت آی او اس 13.1 قابلیت CPU throttling را وارد گوشی‌های آیفون 10 اس و آیفون 10 آر می‌کند؛ قابلیتی که پیش‌تر یک رسوایی برای اپل به بار آورد.

به تازگی آپدیت آی او اس 13 برای دستگاه‌های اپل منتشر و فروش آیفون 11 هم رسما آغاز شد. دیگر اتفاق جدید، انتشار آپدیت iOS 13.1 در یکی دو روز آینده (احتمالا 24 سپتامبر) خواهد بود. یکی از تغییراتی که این به‌روزرسانی در پی دارد، محدود شدن عملکرد پردازنده در مدل‌های 2018 آیفون است؛ چیزی که به عنوان قابلیت CPU throttling می‌شناسیم.

ورود قابلیت CPU throttling به آیفون ایکس اس و آیفون ایکس آر

اگر به یاد داشته باشید، اپل در سال 2017 اذعان کرد که عملکرد CPU را در مدل‌های قدیمی آیفون محدود کرده است. کمپانی کوپرتینویی دلیل این کار را جلوگیری از خاموش شدن اتفاقی گوشی‌ها عنوان کرد که در نتیجه‌ی ضعیف شدن باتری رخ می‌دهد. اما با جنجالی که به راه افتاد، اپل حاضر شد باتری گوشی‌های خارج از گارانتی را در ازای مبلغی ناچیز تعویض کند.

برخی این کمپانی را متهم کردند که با کاهش سرعت دستگاه‌های قدیمی، می‌خواهد کاربران را به خرید گوشی‌های جدید آیفون ترغیب کند؛ به ویژه با توجه به اینکه محدودیت عملکرد پردازنده، بدون اطلاع کاربران انجام شده بود. سرانجام اپل امکانی را فراهم کرد تا خود کاربر قابلیت CPU throttling را از منوی تنظیمات، روشن یا خاموش کند.

حالا این قابلیت، فقط زمانی فعال می‌شود که باتری ضعیف تشخیص داده شود؛ اما همچنان کنترل در دست کاربر قرار دارد. البته اعضای خانواده آیفون 11 از سیستم پیشرفته‌تری برای مدیریت پرفورمنس بهره می‌برند که اثرات منفی CPU throttling را کاهش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اپل خیلی خوشگله

  2. خدا رو شکر الان همه اندروید سازاها خوب هستند و مجبور به خرید ایفونها نیستیم

  3. خوب همون حالت پابه بهتره چون گوشی های اپل باطری چندان خوبی ندارند