پرونده سایپا

ماجرای عجیب پرونده سایپا ؛ پرداخت 18 میلیارد به مجری شبکه من و تو !

مجری و تهیه ‌کننده شبکه من و تو با نام آیه دریس در پرونده سایپا 18 میلیارد تومان از سرمایه بیت‌المال را اختلاس کرده است که این خبر اخیرا حواشی زیادی را به دنبال داشت.

مسئولان برای رسیدگی به اتهامات مدیران سایپا در روز 30 شهریور 98 نشستی برگزار کردند که در این بررسی نام متهم دیگری نیز بیان شد که البته مشخصات متهم جدید را رسانه‌ای نکردند. در همین رابطه حسینی، نماینده دادستان عنوان کرد:

با توجه به تحقیقاتی که از حساب‌های وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی در شرکت شهاب پارس صورت گرفته است، بیش از 18‌ میلیارد تومان به حساب خانمی واریز شده که گفته می‌شود مجری شبکه ضد انقلاب «من ‌و ‌تو» و مجری «مرجان تی وی» بوده که ‌سال 94 از کشور خارج شده است.

جزئیات متهم جدید پرونده سایپا

در روز 31 شهریور 98 نیز پس از برگزاری دادگاه مربوط به این پرونده، فراهانی، سردبیر خبرگزاری میزان با انتشار تصویری در صفحه توییتری شخصی خود از این خانم در کنار فرح پهلوی، مشخصات و جزئیات متهم جدید پرونده سایپا را افشا کرد. سردبیر خبرگزاری میزبان در صفحه توییتری خود در این خصوص نوشت:

شخصی که روبه‌روی بزرگترین غارتگر اموال ایران نشسته و مصاحبه می‌کند، نامش آیه دریس است؛ فردی که در پرونده گروه خودروسازی سایپا 18‌ میلیارد تومان از اموال مردم ایران را به جیب زده و در حال حاضر در شبکه من ‌و تو با پول مردم ایران تهیه ‌کننده و مجری است.

پرونده فساد در سایپا طبق کیفرخواست قرائت شده 26 متهم دارد که از مهم‌ترین اتهامات آنها می‌توان به اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تحصیل 167‌ هزار و 834 دستگاه خودرو با انحصار و بهره‌مندی از رانت، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت شرکت هرمی به مبلغ 263‌ میلیارد ریال، ثبت سفارش‌های صوری و غیر واقعی و انجام معاملات ارزی در سطح کلان و پولشویی به میزان 3 هزار و 200 ‌میلیارد تومان با 260 حساب بانکی اشاره کرد. گفتنی است اینکه یک مجری از یک شبکه ضد انقلاب در پرونده فساد سایپا حضور داشته است و 18 میلیارد تومان از بیت‌المال را از آن خود کرده است، موضوع بسیار عجیبی است که انتظار می‌رود در خصوص این ماجرا در آینده نزدیک جزئیات بیشتری افشا شود.