تاریخچه شخصیت جوکر

نگاهی ویدیویی به تاریخچه شخصیت جوکر در سینما؛ ابر شرور دوست‌داشتنی

چیزی تا آغاز اکران عمومی و گسترده فیلم Joker، ساخته تاد فلیپس باقی نمانده است و به همین خاطر در این قسمت از گجت تی وی نگاهی می‌اندازیم بر تاریخچه شخصیت جوکر و کارنامه این ابر شرور محبوب در سینما را ورق می‌زنیم.

راستش را بخواهید، تنفر از یک دلقک عصبانی و خبیث کار سختی نیست، اما جوکر جادوی خاصی دارد که بیشتر شرورهای دنیای کمیک‌ها نداشتند و هنوز هم ندارند. در زمان خلق این دلقک دوست‌داشتنی، اغلب خبیث‌ها، شخصیت‌های سطحی بودند ولی جوکر اینگونه نبود و به واسطه رفتار، اخلاق و ظاهر خاص خود دل بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای ابرقهرمانی را به دست آورد. در واقع نقطه عطف این شخصیت، عملکرد ضعیف مخاطب در شناختن اوست. جوکر به تعبیر آلن مور یک لطیفه بی‌صدا بود، از دید تیم برتون یک قاتل روانی و به تفسیر کریستوفر نولان، یک بحران بی‌صدا نام گرفت.

تاریخچه شخصیت جوکر

با نگاهی گذرا به تاریخچه شخصیت جوکر در سینما می‌فهمیم به واسطه مخدوش بودن دوران کودکی و نوجوانی Joker، فیلم‌سازان و نویسندگان بسیاری از این موضوع استفاده کرده‌اند و هرکدام پیشینه و روایت خود از آغاز شکل‌گیری او را تحویل مخاطبانشان داده‌اند، اما در فیلم Joker تاد فلیپس قصد دارد به کمک فیلم مردی که می‌خندد روزگاری را به تصویر بکشد که دلقک دوست‌داشتنی سینما شروع به دگردیسی می‌کند و ابر خبیثی که امروز از او می‌شناسیم شکل می‌گیرد.

نگاهی به تاریخچه شخصیت جوکر در سینما

پس از بازیگران بزرگی همچون جک نیکلسون و جرد لتو حالا واکین فینیکس فرصت درخشش در نقش جوکر را پیدا کرده است. واکنش‌های اغلب بینندگان و منتقدان حاضر در جشنواره ونیز از بازی فینیکس مثبت بود، اما چند روز دیگر هم باید صبر کنیم و ببینیم این مرد آرام سینما تا چه اندازه توانسته آن‌طور که شایسته است پیچیدگی و جنون شخصیت جوکر را به تصویر بکشد.

نظرات خود پیرامون این مطلب را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.