پیامک های تبلیغاتی

سهم هر اپراتور از تخلفات ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم چقدر است؟

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت خدمات 8 دفتر فروش متخلف اپراتورها را مسدود کرده‌ایم و همچنین 2 هزار و 548 سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک های تبلیغاتی مزاحم نیز قطع شدند.

مهندس پیمان قره داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد هم‌اکنون اولویت رگولاتوری این است که بتواند مبادی صدور سیم کارت در اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ساماندهی کند. وی افزود در استان‌های تهران، مازندران، قم، سیستان و بلوچستان، اصفهان و ایلام دفاتر متخلفی وجود داشتند که بدون رعایت کردن الزامات احراز هویت متقاضیان به فعال کردن سیم کارت‌هایی اقدام کردند که از این سیم کارت‌ها برای ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم به مردم استفاده شده است. وی تاکید کرد تمامی این دفاتر فروش یا پیشخوان خدمات دولت که تخلف کرده‌اند با هدف حمایت از حقوق مشترکان مسدود کرده‌ایم و همچنین آن دسته از سیم کارت‌هایی که از این طریق به دیگران واگذار شده بودند نیز مسدود شدند.

سهم اپراتورها از تخلفات ارسال پیامک های تبلیغاتی

مهندس پیمان قره داغی در ادامه افزود طبق آخرین بررسی‌های و نظارتی که در سامانه مدیریت کشف تخلف رگولاتوری (FMS) از 29 شهریور تا 2 مهر سال جاری انجام شده است، بررسی تعداد سیم کارت‌های کشف شده در خصوص تخلف پیامک‌های انبوه تبلیغاتی مزاحم نشان می‌دهد، سهم سیم کارت‌های اپراتور ایرانسل 67 درصد است که بیشترین سهم را شامل می‌شود، پس از آن اپراتور رایتل با 22 درصد، اپراتور همراه اول نیز با 9 درصد قرار دارند. همچنین 2 درصد نیز به اپراتورهای مجازی تلفن همراه اختصاص دارد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در پایان خاطرنشان کرد:

مشترکان تلفن همراه از دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی ناراضی هستند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با هدف جلوگیری از ادامه تخلف و سوءاستفاده از حقوق مردم بر فرایند سرویس‌دهی اپراتورها نظارت می‌کند و شفاف‌سازی و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد تا مشترکان نیز بر اساس تعهد اپراتورها به حفظ حقوق آنها، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام کنند. همچنین کلیه مشترکان گوشی های موبایل هنگامی که پیامک تبلیغاتی مزاحم دریافت کردند، این امکان را دارند تا شماره سیم‌کارت ارسال کننده پیامک را به سرشماره 195 ارسال کنند تا این شماره‌ها در شبکه قطع شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام تبلیغات همه جای دنیا مجاز هست یه عده دنبال چی هستند فروشنده یا ارائه دهنده خدمات وتولید باید تبلیغ کنه چون مالیات عوارض پول اب گاز برق تلفن کارگربیمه میده این حرفا نیست که نباید به سیم کارتی تبلیغ ارسال بشه

  2. برای همینه که پیام های تبلیغاتی زیاده