وان پلاس 7 تی

گوشی وان پلاس 7 تی معرفی شد؛ دوربین سه‌گانه٬ نمایشگر 90 هرتزی و تراشه اسنپدراگون 855 پلاس

گوشی موبایل وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) رسما معرفی شد. این گوشی از دوربین سه‌گانه پیشرفته‌تر٬ نمایشگر 90 هرتزی و تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس بهره می‌برد.

سرانجام جدیدترین گوشی سری T وان پلاس معرفی شد. این گوشی که وان پلاس 7 تی نام دارد٬ نسبت به نسخه‌ی اصلی خود از نمایشگر و دوربین بهبود پیدا کرده‌ای بهره می‌برد. و بله٬ خبر خوب اینکه به لطف تراشه‌ی مدرن‌تر٬ این گوشی از فناوری شارژ سریع‌تر 30 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین سه‌گانه پیشرفته‌تر

وان پلاس 7 تی

با دوربین این گوشی آغاز می‌کنیم. دوربین سه‌گانه‌ی جدیدی در 7T استفاده شده که بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این گوشی نیز خواهد بود. سنسور اصلی آن٬ یک سنسور 48 مگاپیکسلی به نام Sony IMX586 مشابه نسل گذشته‌ی خود است. اما دیافراگم آن از f/1.7 به f/1.6 تغییر پیدا کرده تا نورگیری بیشتری داشته باشد. یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو جدید با زوم اپتیکال 2 برابری نیز در اینجا به چشم می‌خورد. هرچند سنسور وان پلاس 7 پرو ارائه کننده‌ی زوم 3 برابری بود٬ اما از وضوح کمتر 8 مگاپیکسلی برخوردار بود. توجه داشته باشید که این سنسور برخلاف مدل پرو فاقد پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال است.

سومین دوربین٬ یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ی دید 117 درجه‌ای (مشابه مدل پرو) است. این دوربین مطابق مدل قبل دارای یک حالت عکاسی در شب ویژه است٬ اما دو ویژگی جدید را ارائه می‌کند: آن قادر به فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای بوده و دارای یک حالت ماکرو برای عکاسی از 2.5 سانتی‌متری است.

نمایشگر 90 هرتزی

وان پلاس 7 تی

نمایشگر Fluid AMOLED گوشی جدید وان پلاس را باید به باشگاه نمایشگرهای 90 هرتزی امسال اضافه کنیم. این نمایشگر با نسبت 20:9 بلند‌تر از نمایشگر نسخه‌ی اصلی وان پلاس 7 بوده و دارای ابعاد 6.55 اینچی است. یک بریدگی کوچک نیز در بالای آن قرار دارد که از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. جدا از ارائه‌ی یک نرخ رفرش روان٬ این نمایشگر از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید با محدوده رنگی گسترده از تماشای فیلم‌ها لذت ببرید. گرچه این پنل از وضوح فول اچ دی پلاس٬ به جای وضوح بیشتر کواد اچ دی پلاس بهره می‌برد. حداکثر روشنایی نمایشگر پرچمدار جدید وان پلاس 1000 نیت است که نمایشگر مدل پرو با 800 نیت را جا می‌گذارد. 7T همچنین یک درایور هپتیک جدید را در اختیار دارد که می‌تواند لرزش بیشتر و طبیعی‌تری را ارائه کند.

توجه داشته باشید این گوشی از یک فناوری 30 وات جدیدتر برای شارژ باتری خود استفاده می‌کند که می‌تواند 23 درصد سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی باشد. گرچه حداکثر انرژی آن‌ها بیکسان است٬ اما بهینه‌سازی خوبی در روند شارژ‌ گوشی اعمال شده تا باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی آن بتواند در عرض نیم ساعت٬ به 70 درصد شارژ برسد. متاسفانه این دیوایس نیز از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند!

قاب پشتی مات وان پلاس ۷ تی که با 3D Corning Gorilla Glass از آن محافظت می‌شود٬ در دو رنگ آبی و نقره‌ای همراه با شیب رنگی عرضه می‌شود. محافظت گوریلا گلس نمایشگر گوشی نیز از نوع مسطح است تا نیازی به خرید محافظ‌های صفحه‌ی گران قیمت نداشته باشید.

مشخصات فنی وان پلاس 7 تی

در انتها به زیر قاب این گوشی می‌رویم٬ جایی که یک تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس با پردازشگر گرافیکی پر سرعت‌تر حضور دارد و می‌تواند از یک نمایشگر 90 هرتزی برای اجرای روان‌تر بازی‌ها پشتیبانی کند. 8 گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.0 نیز در پکیج سخت افزاری این گوشی قرار دارد.

وان پلاس ۷ تی٬ نخستین دیوایسی می‌تواند باشد که به صورت پیشفرض با اندروید 10 روانه‌ی بازار می‌شود. به گفته‌ی سازنده٬ این گوشی 18 اکتبر (26 مهر ماه)٬ درست چند روز پس از رونمایی گوشی‌های پیکسل 4 گوگل روانه‌ی بازارها خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. 7 پرو خیلی خوشگل تر بود.