سرطان سینه

مصرف روزانه سیر و پیاز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد

سیر و پیاز خواص زیادی دارند و همواره مصرف آن‌ها توصیه شده است. ما در این مقاله تاثیر مصرف سیر و پیاز در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را بررسی خواهیم کرد.

بر اساس نتایج مطالعات جدید که در دانشگاه بوفالو و پورتوریکو انجام گرفته است، مصرف روزانه سیر و پیاز، ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. این تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف سیر و پیاز می‌توانند خاصیت ضد سرطانی داشته باشند.

سیر

سس سوفریتو یک چاشنی غذایی بوده که مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن سیر و پیاز هستند و در پورتوریکو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین خاطر زنان ساکن در این منطقه در ایمنی بیشتری قرار دارند. بر اساس اعلام محققان، مصرف مکرر این سس بدین معنا است که زنان ساکن در پورتوریکو معمولا مقادیر بیشتری سیر و پیاز نسبت به سایر زنان ساکن در مناطق مختلف دنیا، مصرف می‌کنند. نکته قابل توجه این است که میزان افراد مبتلا به سرطان سینه در این منطقه بسیار کمتر از سایر نقاط دنیا است.

به طور کلی، مطالعات نشان داده‌اند زنانی که روزانه سیر و پیاز مصرف می‌کنند، 67 درصد کمتر از سایر زنان به این بیماری دچار می‌شوند و این میزان بسیار چشم‌گیر است. محققان دلیل این مسئله را برخی از ترکیبات موجود در سیر و پیاز همانند ارگانوسولفور و فلاونول‌ها می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*