کروم بوک اچ پی ایکس 360

نسل جدید کروم بوک اچ پی ایکس 360 با پشتیبانی از قلم‌های هوشمند USI معرفی شد

نسل جدید کروم بوک اچ پی ایکس 360 (HP X360 Chromebook) معرفی شد. این کروم بوک از قلم‌های هوشمند USI پشتیبانی می‌کند و با قیمتی کمتر از 300 دلار عرضه می‌شود.

اچ پی در حالی از جدیدترین نسل کروم بوک اچ پی ایکس 360 پرده برداری کرد که به لولای 360 درجه٬ 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز است. علاوه بر این٬ کروم بوک جدید اچ پی با استاندارد Universal Stylus Initiative سازگار است. USI 1.0 اجازه می‌دهد نمایشگر لمسی این گجت از همان قلم هوشمند استانداردی که برای گوشی هوشمند٬ تبلت یا کامپیوتر لمسی خود استفاده می‌کند٬ پشتیبانی کند.

در دسترس بودن این استاندارد بسیار مفیدتر از سایر استانداردهای قلم‌های هوشمند بود. کاربر می‌تواند تنظیمات مختص به خودش را برای قلم ذخیره کند؛ بنابراین انتخاب‌های رنگ و جوهرهای آن می‌توانند به صورت خودکار از دیوایسی به دیوایس دیگر انتقال پیدا کنند. همچنین پشتیبانی از چندین کاربر برای نوشتن روی یک دیوایس می‌تواند از محصولاتی با استاندارد USI گزینه‌ای عالی برای همکارها و حتی اجرای بازی‌های چندنفره است.

قیمت کروم بوک اچ پی ایکس 360

به معرفی کروم بوک HP باز می‌گردیم. x360 جدید قرار است در دو نسخه‌ی 12 و 14 اینچی با قیمت‌های 359 و 379 دلاری روانه‌ی بازار شود. هرچند تفاوت قیمت دو نسخه ناچیز است٬ اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. به طور مثال مدل کوچک‌تر از تراشه‌ی Intel UHD Graphics 620 و عمر باتری 12 ساعته بهره می‌برد٬ در حالی که مدل بزرگ‌تر به تراشه‌ی Intel UHD Graphics 600 مجهز بوده و عمر باتری 10 ساعته را ارائه می‌کند. هر دو به پردازنده‌ی دو هسته‌ای ٬Intel Celeron N4000 درگاه‌های USB A و USB C و همچنین یک داک قلم مغناطیسی مجهز هستند. قلم این دیوایس 70 دلار قیمت دارد و همراه با آن عرضه نمی‌شود. برای خرید‌ آن باید تا ماه نوامبر منتظر بمانید.

ما امیدواریم به زودی شاهد عرضه‌ی دیوایس‌های بیشتری با بهره‌گیری از قلم‌های USI باشیم. شرکایی نظیر گوگل و اینتل در حال کار روی این محصولات هستند٬ اما در حال حاضر اچ پی تنها شرکت بزرگی است که محصول USI خود را روانه‌ی بازار کرده است.