بررسی اولیه سرفیس پرو 7

بررسی اولیه سرفیس پرو 7 ؛ اضافه شدن درگاه USB-C بهتر از هر چیزیست

به بهانه‌ی رونمایی از هفتمین نسل تبلت هیبریدی سرفیس پرو مایکروسافت٬ در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه سرفیس پرو 7 (Surface Pro 7) همراه با مشخصات فنی٬ قابلیت‌ها و قیمت آن بپردازیم.

مایکروسافت روز گذشته از هفتمین نسل تبلت هیبریدی سرفیس پرو خود در میان جدیدترین کامپیوترهایی که با آن‌ها ملاقات کردیم٬ رونمایی کرد. تمام این محصولات دارای سخت افزاری به‌روز هستند. هرچند اندازه و وضوح نمایشگر و همچنین ابعاد و وزن نسل جدید سرفیس پرو با نسل گذشته‌ی آن یکسان است٬ اما یک تفاوت بزرگ در اینجا وجود دارد: سرفیس پرو ۷ به یک درگاه USB-C مجهز شده است. ما در اینجا قصد داریم به بررسی اولیه سرفیس پرو 7 بپردازیم و شما را با آنچه ملاقات خواهید کرد٬ آشنا کنیم.

بررسی اولیه سرفیس پرو 7

بررسی اولیه سرفیس پرو 7

به جز این سوکت جدید٬ با نگاه کردن به سرفیس پرو ۶ و ۷ به سختی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. حتی تایپ کردن با کیبورد متصل شونده‌ی Type Cover این تبلت نیز مشابه مدل قدیمی‌تر خودش است و حس و حالی شبیه آن را ارائه می‌کند. اگر پیش از این از تایپ کاور استفاده کرده‌اید٬ شما می‌توانید انتظار همان تراول و پاسخگویی را از کلیدها داشته باشید. هرچند به طور کلی جنس پلاستیکی آن نرم‌تر و منعطف‌تر به نظر می‌رسد.

بررسی اولیه سرفیس پرو 7

برخی از پیشرفت‌های حاصل شده٬ مربوط به بخش نرم افزاری هستند. به طور مثال برنامه‌ی Excel نیز هم اکنون از قلم سرفیس پن پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید اسناد خود را با این قلم ویرایش کنید. شما می‌توانید مستقیما در سلول‌ها یادداشت کنید و مایکروسافت پس از تشخیص دستخط شما٬ آن را به کلمات دیجیتالی تبدیل می‌کند. اگر با قلم روی عبارت خط بکشید٬ ویندوز آن را پاک می‌کند. این کار باعث می‌شود ویرایش کلمات جذاب و آسان‌تر باشد. من در بررسی اولیه سرفیس پرو 7 وقتی یک خط را روی دو کلمه کشیدم٬ فورا آن دو حذف شدند.

بررسی اولیه سرفیس پرو 7

من تصور می‌کنم قابلیت‌های مبتنی بر قلم این تبلت مختص به سرفیس پرو جدید نیست و تمام دیوایس‌های مجهز به نمایشگر لمسی خانواده سرفیس پرو می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند. درست همانند سرفیس لپ تاپ ٬3 تبلت پرو 7 از میکروفون‌های داخلی استودیویی برخوردار است٬ بنابراین شما می‌توانید به خوبی از آن برای کنفرانس‌های صوتی یا فرامین صوتی دستیار مجازی کورتانا استفاده کنید. من آن را در یک منطقه‌ی پر سر و صدا بررسی کردم که پاسخگو نبود. با این حال وقتی از آن شرایط آب و هوا را پرسیدم٬ نتایج را برای من به نمایش گذاشت. اما وقتی یک ویدیوبلاگر بخواهد به بیرون رفته و برای ویدیوی خود یک نریشین بسازد٬ بدون مشکل می‌تواند این کار را انجام دهد و میکروفون‌ها به خوبی بتوانند صدای افراد را ضبط کنند. سپس من عبارت “What’s the time in Frankfurt” را به او اعلام کردم٬ اما کورتانا آن را “What’s time Dallas rank” خواند.

در زیر قاب سرفیس پرو جدید٬ پردازنده‌های نسل دهمی Intel Core i3,i5,i7 قرار دارند و در حالی که قیمت پایه‌ی نسل پیش 899 دلار بود٬ قیمت پایه‌ی آن 749 دلار است. گزینه‌های حافظه و گرافیک در بین دو نسل یکسان است٬

مایکروسافت وعده داده است که عمر باتری این دیوایس 10.5 ساعت است٬ در حالی که سال گذشته ما حتی عمر باتری 15 ساعته را نیز در آزمایش‌هایی که از سرفیس پرو 6 گرفته بودیم٬ مشاهده کردیم. ما امیدواریم در این نسل جدید نیز بتوانیم عمر باتری طولانی‌تری از آنچه اعلام شده را دریافت کنیم. این گجت همچنین از 22 اکتبر به فروش خواهد رسید.