تولید گوشی های سامسونگ

تولید گوشی های سامسونگ در چین متوقف شد

تولید گوشی های سامسونگ سرانجام در چین متوقف شد. هرچند خود سازنده هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است٬ اما به نظر می‌رسد به خاطر رقابت شدید با شرکت‌های سازنده‌ی چینی باشد.

سامسونگ برای سال‌هاست که در چین به ساخت گوشی می‌پردازد٬ اما به نظر می‌رسد که واقعیت‌های رقابتی باعث شده تا دست به توقف این کار بزند. این شرکت با هدف بهبود راندمان کاری خود٬ آخرین کارخانه‌ی تولید گوشی خود در هویژو چین را بست. هرچند تولید گوشی های سامسونگ در چین متوقف شده٬ اما عرضه‌ی آن‌ها همچنان در این کشور انجام می‌شود. هرچند سامسونگ رسما در مورد اتخاذ چنین تصمیمی توضیحی را ارائه نکرده است٬ اما بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌سازهای چینی طی یکی دو سال گذشته به شدت سامسونگ را با چالش مواجه کرده‌اند و محصولاتی با قیمتی رقابتی را روانه‌ی بازار می‌کنند.

علت توقف تولید گوشی های سامسونگ در چین

سامسونگ یکی از مهره‌های سنگین وزن بازار جهانی موبایل است٬ اما سال‌هاست که در چین با این مشکل مواجه است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی شرکت تحقیقاتی ٬Counterpoint Research سهم سامسونگ از بازار چین فقط 1 درصد است! گوشی‌های این شرکت بین گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی خوش قیمت سازندگان چینی و محصولات بالارده‌ی دو برند هواوی و اپل گیر افتاده است. این وسط هیچ فضایی برای سامسونگ نیست و گوشی‌های سری Galaxy A نیز نمی‌توانند به این وضعیت کمک کنند.

این رقابت شدید٬ تولید گوشی های سامسونگ را با مشکل مواجه کرده بود. فعالیت یکی از کارخانه‌ها در اواخر سال 2018 به حالت تعلیق درآمده بود و تولیدات در هویژو نیز در ماه ژوئن با کاهش همراه بود. البته فاکتورهای دیگری نیز در این میان وجود دارد که می‌تواند کار کارخانه‌های خارجی را با مشکل مواجه کند. هزینه‌های کارگری در چین رو به رشد است و یک روند نزولی اقتصادی نیز نمی‌تواند به فروش بیشتر سامسونگ و حتی دیگر گوشی‌سازهای موفق در چین کمک کند. البته همچنان سامسونگ صاحب امتیاز تولید گوشی در چین است؛ بنابراین غول کره‌ای می‌تواند در آینده‌ای نزدیک با مطلوب‌تر شدن شرایط مجددا تولیدات خود را در این کشور راه اندازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی بد شد هواوی که تحریم سامسونگ تعطیل و اپل دیگه خیلی گرون بی مصرف فقط یه شیامی موند اونم زیاد خوب نیست دیگه هیچی ما بگید…

    • سامسونگ تعطیل نشده دوست عزیز…فقط تو چین این اتفاق افتاده،اونم دلیلش فقط اینه که در چین مثل ایران یه جوری مجبور میکنن خریدار رو که تولید ملی بخره و نتونه محصولات خارجی رو بخره…حالا به هر روشی که شده…تا زمانی که اپل کارگراش چینی بودن،میلیون میلیون میخریدن و الان خیلی کم شده این اشتیاق چون اپل تو آمریکا تولید میشه بیشتر،الانم که با جمعیتی که چین داره فقط به نفع شرکتهایی مثل هواوی و شیائومیه و فروششون زیاد شده…در هر صورت با این جمعیت یک میلیارد و هفتصد میلیونی نتونستن سلطه ی 11 ساله ی سامسونگ رو بدست بیارن…ساقول سلطان 11 ساله ی دنیای موبایل