ساعت هوشمند گارمین مارکیو کامندر

ساعت هوشمند گارمین مارکیو کامندر (MARQ Commander) معرفی شد

ساعت هوشمند گارمین مارکیو کامندر (MARQ Commander) با قیمتی بسیار بالا معرفی شد. در ساخت این ساعت هوشمند گارمین، استانداردهای نظامی متعددی رعایت شده است.

ساعت‌های هوشمند شرکت گارمین مدت‌ها است توجه بسیاری از ورزشکاران را به خود جلب کرده‌اند. این شرکت برای افزایش سهم خود در بازار گجت های پوشیدنی برای ورزشکاران، محصولات سری MARQ را معرفی کرد. به تازگی مدل جدیدی از این سری با نام مارکیو کامندر، متفاوت از سایر محصولات، معرفی شده است.

جالب‌ترین ویژگی ساعت هوشمند گارمین مارکیو کامندر وجود یک دکمه فیزیکی روی بدنه آن به منظور حذف کل داده شخصی کاربر است. این حالت Stealth Mode نام داشته و بعد از لمس دکمه فیزیکی مخصوص فعال‌سازی آن، در ادامه روشن شدن جی پی اس و آغاز اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی و همچنین روشن کردن اتصال وایرلس، همه اطلاعاتی که پیشتر داخل حافظه ذخیره شده است حذف خواهد شد.

این ویژگی بیشتر برای کارمندان نیروهای نظامی که در مناطق حساس مشغول فعالیت هستند کاربرد دارد. با این حال کاربران عادی نیز می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. شرکت گارمین بعد از معرفی ساعت هوشمند MARQ Commander، آن را مخصوص افراد نظامی اعلام نکرد. با این حال، طبق اعلام سازنده، استانداردهای نظامی متعددی در آن پیاده‌سازی شده است.

قیمت گزاف ساعت هوشمند گارمین مارکیو کامندر

این ساعت هوشمند تمام مشکی بوده و قطر آن 46 میلی‌متر است. حاشیه‌های نمایشگر آن از جنس تینانیوم DLC اندود است. صفحه نمایش با کریستال یاقوت محافظت می‌شود. قیمت ساعت گارمین مارکیو کامندر 1950 دلار تعیین شده که خرید آن را برای بیشتر کاربران دشوار می‌کند!