بی ام و X5 M

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 معرفی شدند

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 معرفی شدند. دو شاسی بلند جدید بی ام و نسبت به قبل از لحاظ فنی و ظاهری ارتقا پیدا کرده‌اند. در ادامه با مشخصات و امکانات بی ام و ایکس 5 ام و ایکس 6 ام آشنا می‌شویم.

نسل جدید خودروهای بی ام و X5 ام و X6 ام توسط شرکت خودروسازی آلمانی BMW به صورت رسمی معرفی شدند. مهم‌ترین تغییرات این خودروها نسبت به قبل از لحاظ فنی است. هر دو مدل این شاسی بلندهای اسپرت از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو سدان M5 بهره می‌برند که قادرند قدرتی معادل 600 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متری را تولید کنند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 8 سرعته استپ‌ترونیک M به سامانه چهار چرخ محرک XDrive با تنظیم ویژه و دیفرانسیل فعال M منتقل می‌شود.

مشخصات بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020

بی ام و X5 M

به دلیل برخورداری از چنین موتور قدرتمندی، این دو شاسی بلند می‌توانند ظرف مدت 3.9 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسند و قدرت این خودروها به صورت الکتریکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود است، اما مشتریانی که خواهان سرعت بیشتری هستند می‌توانند پکیج راننده M را سفارش دهند که حداکثر سرعت را به 290 کیلومتر افزایش خواهد داد. همچنین شرکت بی ام و مدل کامپتیشن را نیز برای بی ام و X5 ام و X6 ام مدل 2020 در نظر گرفته است که با انتخاب این مدل قدرت 625 اسب بخاری در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت که شتاب 3.8 ثانیه‌ای را به همراه دارد، اما حداکثر سرعت در این مدل افزایش پیدا نکرده است.

بی ام و X5 M

در مدل 2020 خودروهای X5 M و X6 M شرکت بی ام و قابلیت پرفورمنس را افزایش داده است؛ چراکه این دو شاسی بلند قدرتمند از سیستم تعلیق تطبیقی و سیستم فرمان ویژه‌ای بهره می‌برند که شاسی نیز بهبود پیدا کرده است. همچنین با توجه به اینکه این خودروها ظرف مدت چند ثانیه به سرعت زیادی دست پیدا می‌کنند، شرکت بی ام و برای آنها سیستم ترمز با عملکرد بالایی را ارائه کرده که شامل دیسک‌های 15.5 اینچی با کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و دیسک‌های 15 اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب است.

بی ام و X5 M

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 به دلیل برخورداری از عملکرد بالا و همچنین تغییرات ظاهری نسبت به نسخه‌های معمولی کاملا متفاوت شده‌اند. در بخش جلویی این دو شاسی بلند شاهد دماغه‌ای تهاجمی در کنار جلوپنجره بازطراحی شده هستیم. همچنین آینه‌های جانبی آیرودینامیکی بهبود پیدا کرده و در عقب خودرو نیز چهار سر اگزوز زیر سپر به چشم می‌خورد. مدل‌های کامپتیشن از سیستم اگزوز M با صدای بلندتر بهره می‌برند که این قابلیت برای مدل‌های معمولی به عنوان یک آپشن قابل سفارش است.

بی ام و X5 M

بی ام و X5 ام و X6 ام مدل 2020 در نسخه معمولی به صورت استاندارد از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی سبک‌وزن بهره می‌برند، اما مدل کامپتیشن دارای رینگ‌های 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب است. همچنین در مدل کامپتیشن این دو شاسی بلند قاب آینه‌های جانبی، قاب جلوپنجره و آرم‌های مشکی‌رنگ نسبت به نسخه معمولی متفاوت بوده و به آسانی می‌توان مدل کامپتیشن و معمولی را با این تفاوت‌ها تشخیص داد.

بی ام و X5 M

کابین این دو شاسی بلند جدید شرکت بی ام و با نسخه‌های معمولی یکسان هستند، اما تعدادی از قابلیت‌های ویژه در این مدل‌ها نیز به چشم می‌خورد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به غربیلک فرمان چرمی M، پا رکابی‌های دارای چراغ، صندلی‌های اسپرت چندمنظوره با نشان چراغ‌دار مدل و تریم فیبر کربنی اشاره کرد. همچنین مشتریان می‌توانند برای این مدل‌ها انتخاب‌گر دنده ویژه‌ای را با لوگوی M و دوخت منحصربه‌فرد انتخاب کنند.

بی ام و X5 M

بی ام و X5 ام و X6 ام مدل 2020 از بهار سال 2020 میلادی در بازار آمریکا به فروش خواهند رسید. قیمت بی ام و X5 M از 105 هزار و 100 دلار و قیمت بی ام و X6 M از 108 هزار و 600 دلار شروع می‌شود، اما مشتریانی که می‌خواهند مدل کامپتیشن این دو شاسی بلند را سفارش دهند برای X5 M باید حدود 114 هزار و 100 دلار و برای X6 M حدود 117 هزار و 600 دلار هزینه کنند. به زودی در مسابقات DTM در پیست هوکنهایم آلمان این دو شاسی بلند به نمایش عموم در خواهند آمد.

تصاویر بی ام و ایکس 5 ام و ایکس 6 ام