تفاوت دو گوشی پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال

دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال گوگل چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

در حالی که تنها چند روز دیگر با معرفی دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال گوگل (Google Pixel 4 and Pixel 4 XL) فاصله دازیم٬ بد نیست اشاره‌ای به تفاوت‌هایی که این دو نسخه با یکدیگر دارند کنیم.

چند روز دیگر٬ رویداد بزرگ پیکسل گوگل برگزار می‌شود و غول جستجوی جهان از دو گوشی جدید خانواده پیکسل 4 خود پرده برداری می‌کند. طی چند ماه گذشته کم در مورد این محصولات صحبت نشده است٬ مگر آنکه بخواهید سری 4 پیکسل را با یکدیگر مقایسه کنید. به تازگی اطلاعات تازه‌ای به دست ما رسیده است که می‌تواند به برخی از وجه‌های این دو محصول و تفاوت‌هایی که دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال با یکدیگر دارند٬ اشاره کند.

شکی در این نبود که گوگل بخواهد این دو گوشی را با تفاوت‌هایی نسبت به یکدیگر روانه‌ی بازار کند. یکی از این تفاوت‌ها٬ اندازه‌ی نمایشگر و ابعاد کلی دو دیوایس است. مرکز قدرت دو گوشی یکسان است٬ ظاهرا گوگل از نسخه‌ی اصلی تراشه‌ی اسنپدراگون 855 (و نه مدل پلاس) به همراه 6 گیگابایت رم و یک هسته‌ی عصبی به نام “Pixel Neural Core” در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد که ماشین یادگیری و قابلیت‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر پردازش عکس دوربین را مدیریت می‌کند.

با این حال شباهت‌ها به همین جا ختم می‌شود. مدل کوچک‌تر از یک نمایشگر با وضوح کمتر و یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که این باتری نسبت به پیکسل 3 سال گذشته کوچک‌تر شده است. این درحالیست که باتری پیکسل 4 ایکس ال نسبت به پیکسل 3 ایکس ال بزرگ‌تر خاهد بود. این درحالیست که یک نمایشگر بزرگ‌تر 5.7 اینچی روی قاب پیکسل 4 سوار شده است که می‌تواند نرخ رفرش 90 هرتزی را ارائه کند. هرچند این مشخصات فنی قدرتمندتر می‌توانند بیشتر نیز ظرفیت باتری را خالی کنند٬ اما گوگل به لطف بهینه‌سازی شگفت انگیز نرم افزاری خود در این بخش معجزه خواهد کرد.

محتوای داخل جعبه گوشی پیکسل ۴

تفاوت دو گوشی پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال

اما در آخر باید به تصویری اشاره کنیم که محتویات داخل جعبه‌ی دو گوشی خانواده Pixel 4 را افشا می‌کند. بر اساس آنچه که در این تصویر می‌بینید٬ یک جفت ایرباد ٬USB-C آداپتور تبدیل USB-C به جک 3.5 میلی‌متری٬ دفترچه٬ سوزن سیم کارت٬ شارژر٬ سیم شارژ و خود گوشی در داخل جعبه قرار دارند.