سهمیه کارت سوخت

سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران باز هم کاهش یافت

سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به دلیل اینکه مالکان وسایل نقلیه به استفاده از کارت سوخت شخصی ترغیب شوند از 30 لیتر به 20 لیتر کاهش پیدا کرد.

طرح اجباری استفاده از کارت سوخت در 22 مرداد سال جاری در فاز نخست در 4 کلان‌شهر ایران به مرحله اجرا رسید و بر اساس آن کلیه مالکان وسایل نقلیه باید از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها سوخت‌گیری کنند. البته برای افرادی که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند، امکانی فراهم شد تا از کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران بهره ببرند، اما اکثر مالکان وسایل نقلیه به جای کارت سوخت شخصی از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند، به همین دلیل مدتی قبل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصمیم گرفت میزان سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران را از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش دهد، اما حالا این میزان باز هم کاهش یافته است.

کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از ساعت صفر بامداد روز سه شنبه 16 مهر 98 میزان سوخت‌گیری کارت جایگاه‌داران از 30 لیتر به 20 لیتر کاهش پیدا کرد. البته مالکان وسایل نقلیه که دارای کارت سوخت شخصی هستند، در هر نوبت می‌توانند 60 لیتر سوخت در پمپ بنزین‌ها دریافت کنند. گفتنی است شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این کاهش سهمیه را با هدف اینکه مالکان وسایل نقلیه به استفاده از کارت شخصی خود روی آوردند، انجام می‌دهد.