اندروید 10

گوشی‌های عرضه شده از 31 ژانویه 2020 به بعد باید دارای اندروید 10 باشند

سیستم عامل اندروید 10 (Android 10) به تازگی عرضه شده است. گوگل اعلام کرد که گوشی‌های عرضه شده از 31 ژانویه 2020 یعنی 11 بهمن 98 به بعد باید دارای اندروید ۱۰ باشند.

اندروید ۱۰ در اوایل ماه سپتامبر 2019 عرضه شد و گوگل به تازگی تایید کرده است که کلیه گوشی‌هایی که بعد از 31 ژانویه 2020 مصادف با 11 بهمن 98 عرضه می‌شوند باید سیستم عامل جدید اندروید را داشته باشند. بنا بر اعلام XDA Developers، از این تاریخ به بعد، گوگل فقط در صورت نصب آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 اجازه نصب GMS (گوگل موبایل سرویس یا برنامه‌های مخصوص گوگل) را بر روی گوشی های هوشمند می‌دهد.

برنامه گوگل برای استفاده اندروید 10 در گوشی‌های جدید

شرکت گوگل با این کار قصد دارد شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند را مجاب کند تا از سیستم عامل اندروید 10 بر روی محصولات جدید خود استفاده کنند؛ چرا که به این ترتیب گوگل قادر خواهد بود به‌روزرسانی‌های امنیتی را به موقع و در اسرع وقت برای کاربران منتشر کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیلدهای اندروید باید تا قبل از 31 ژانویه 2020 تایید شوند تا اگر یک گوشی هوشمند پس از تاریخ ذکر شده آماده شد، امکان عرضه آن با ویرایش قدیمی اندروید وجود داشته باشد.

اندروید 10

GMS یا Google Mobile Services شامل خدمات مخصوص گوگل مانند پلی استور است که تمام گوشی‌های خارج از چین دارای این اپلیکیشن‌ها هستند. اما یک استثنای مهم در این باره وجود دارد و آن هم سری میت 30 هواوی است که به دلیل ممنوعیت تجارت شرکت‌های آمریکایی با هواوی، این گوشی‌های جدید بدون اپلیکیشن‌های گوگل از جمله گوگل پلی استور به بازار عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چقدرررر بد این ب جای اینکه خوب باشه باعث سو استفاده بقیه شرکتا میشه و دودش داخل چشم ما میره

  2. ای بابا اینو هی میندازن عقب ک اه

  3. الان باید همه ی گوشی هارو اندروید ۱۰کنن