لپ تاپ های هواوی

لپ تاپ های هواوی با سیستم عامل لینوکس عرضه می‌شوند

لپ تاپ های هواوی در آینده نزدیک به سیستم عامل لینوکس مجهز می‌شوند. هواوی تصمیم دارد این اقدام را با هدف کاهش وابستگی به آمریکایی‌ها اجرایی کند.

هواوی در راستای کاهش وابستگی خود به محصولات آمریکایی،  تصمیم گرفته است برخی لپ تاپ‌های خود را همراه با سیستم عامل لینوکس عرضه کند؛ این اتفاق نه تنها باعث شده مایکروسافت مشتری بزرگی همچون هواوی را از دست بدهد، بلکه قیمت نهایی این لپ تاپ‌ها را نیز کاهش داده است.

قرار گرفتن در لیست محدودیت‌های دولت آمریکا بیشتر از آنکه به ضرر هواوی باشد، به نظر به نفع این شرکت شده و به عامل محرک مضاعفی در بخش‌های مختلف فنی و تجاری این شرکت تبدیل شده است. بعد از اینکه هواوی در رویداد توسعه‌دهندگان 2019 خود سیستم عامل همه جانبه HarmonyOS را معرفی کرد، نشان داد که واقعا برای شرایط سخت آماده است و اگر روزی همه محدودیت‌ها به صورت کامل علیه این شرکت اجرا شوند، راه‌حل‌های جایگزین هواوی می‌تواند این شرکت را در میدان رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نگه‌ داشته و مانع از شکست آن شوند.

راه‌حل‌های جایگزین هواوی برای مقابله با تحریم

در بخش نرم افزار موبایل، هواوی اعلام کرده است که اگر چه اندروید انتخاب اول آن‌هاست، ولی به هیچ عنوان به این سیستم عامل وابسته نیست و می‌تواند برای آن جایگزینی مناسب داشته باشد. هواوی برای اثبات این ادعا دو حرکت مهم را ترتیب داد که اولین آنها معرفی سیستم عامل HarmonyOS است. البته این سیستم عامل همچنان در حال تکامل است و مسلما در آینده به صورت جدی‌تری وارد دستگاه‌های هوشمند خواهد شد.

اما در راهکار دوم هواوی گوشی های پرچمدار خود یعنی سری Huawei Mate 30 را با سیستم عامل اندروید و بدون سرویس‌های گوگل عرضه کرد که ماهیتی کاملا متن باز داشته و گوگل توانایی دخل و تصرف یا ایجاد محدودیت در آن‌ها را ندارد. ضمن اینکه این گوشی‌ها با داشتن امکانات نرم افزاری HMS، تمام نیازهای کاربران را رفع می‌کنند.

عرضه لپ تاپ های هواوی بدون ویندوز

مشابه این اتفاق، البته با پوشش رسانه‌ای محدودتر، در دنیای لپ تاپ‌ها صورت گرفته و هواوی برای اولین بار لپ تاپ‌هایی بدون سیستم عامل ویندوز را راهی بازار کرده است که از توزیع‌های بر پایه لینوکس استفاده می‌کنند.

لپ تاپ های هواوی

در این راستا هواوی سری محبوب لپ تاپ های هواوی MateBook خود شامل MateBook X ، MateBook 13 و MateBook 14 را در فاز ابتدایی با نسخه بدون ویندوز و با توزیع ویژه چینی لینوکس Deepin OS عرضه کرده است که توزیعی متن باز است و هواوی می‌تواند آن‌طور که در نظر دارد آن را تغییر داده و شرایط مورد نیاز کاربران و خواسته خود را در آن پیاده‌سازی کند.

نکته بسیار مهم این است که این لپ تاپ‌ها به دلیل استفاده از سیستم عامل متن باز به جای سیستم عامل متن بسته مایکروسافت، قیمت ارزان‌تری از نسخه با ویندوز 10 دارند و همین عامل می‌تواند به خودی خود باعث افزایش تمایل کاربران به آنها شود.

لپ تاپ های هواوی

نکته قابل توجه این است که هواوی با انتخاب لینوکس می‌تواند راهکار برون‌رفت خود از دست‌اندازی که دولت آمریکا ایجاد کرده را بیابد و از آن خارج شود؛ اما مایکروسافت بخش بزرگی از درآمد خود ناشی از فروش سیستم عامل ویندوز، ابزارهای مبتنی بر آن و نرم افزارهایی مانند آفیس را به شرکت هواوی و کاربران پرشمار آن، از دست خواهد داد.

از سوی دیگر با عرضه لپ تاپ های هواوی با توزیع لینوکس، قیمت تمام شده محصول نیز پایین‌تر آمده و هواوی می‌تواند با قیمت کمتر، لپ‌ تاپ‌های خود را راحت‌تر به فروش برساند.

این لپ تاپ‌ها که در حال حاضر تنها در کشور چین عرضه می‌شوند در فروشگاه‌های رسمی هواوی در این کشور در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و در ادامه احتمال آن نیز وجود دارد که توزیع‌های محبوب‌ و معروف‌تری مانند Ubuntu و Mint را نیز در میان آنها ببینیم تا ضمن عرضه آن در سایر کشورهای دنیا، کاربری و بهره‌وری بالاتری نیز به همراه داشته باشند.

لپ تاپ های هواوی

هواوی نشان داده که قرار گرفتن در لیست محدودیت‌های تجاری آمریکا چیزی جز ایجاد خسارت‌های بزرگ برای شرکت‌های آمریکایی در بر نخواهد داشت و آنها یکی از بزرگترین مشتریان خود در هر دو زمینه نرم افزار و سخت افزار را از دست می‌دهند؛ اتفاقی که نه تنها هواوی را تضعیف نمی‌کند، بلکه راهی برای اتکا به خود و پیشرفت هر چه بیشتر این شرکت را فراهم خواهد ساخت.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واییی خیلی خوبههه ماشالله

  2. اگه مثل گوشی هاش باشه خوبه