لباس جین

چگونه شلوار و لباس جین را بشوییم؟

شلوار و لباس جین یکی از محبوب‌ترین لباس در میان خانم‌ها و آقایان در تمام سنین است. شلوار و کت جین در ایران به نام شلوار لی نیز معروف است و در حقیقت «لی» نام یک برند قدیمی تولید کننده شلوار جین در دنیا است که در میان ایرانیان به نام این برند شناخته شده است.

قدمت جین به صد سال گذشته بازمی‌گردد که در گذشته ملوانان و کارگران معدن از آن استفاده می‌کردند. بنابراین پارچه جین به گونه‌ای طراحی شده است که کثیفی و چرکی را نمایان نمی‌کند. با این حال این روزها چه کسی دوست دارد یک لباس چرک و کثیف به تن کند؟!

بسیاری از شلوار و لباس‌های جین پس از شستشو آب می‌روند و کوچک می‌شوند. در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از شستشوی لباس جین به تَگ روی لباس توجه کنید و نکات شستشو را رعایت کنید. با این حال بهترین روش شستشوی لباس و شلوار جین، بهره‌مندی از یک خشکشویی قابل اطمینان است. کارشناسان مجرب خشکشویی می‌دانند که چگونه شلوار و لباس جین را بشویند که کوچک نشود و تغییر رنگ ندهد.

چگونه شلوار جین را برای اولین بار بشوییم؟

لباس جین

هنگامی که یک شلوار یا لباس جین می‌خرید، در صورتی که به عمر طولانی لباستان اهمیت می‌دهید، باید از آن محافظت کنید. در این صورت بهترین روش شستشوی کت، شلوار یا شلوارک جین آن است که جین را با دست بشویید یا آن را به تنهایی درون ماشین لباسشویی قرار دهید تا آسیب نبیند.

به منظور حفظ لباس جین، ابتدا آن را پشت و رو کنید و سپس درون یک ظرف آب سرد قرار دهید یا دمای ماشین لباسشویی را روی آب سرد تنظیم کنید.

پس از شستشوی شلوار یا شلوارک جین مراقب باشید که مواد شوینده روی لباس باقی نمانده باشد. سپس لباس را با آب سرد بشویید و آن را از بند رخت آویزان کنید تا خشک شود.

چگونه لباس یا شلوار جین را لکه بری کنیم؟

لباس جین

به منظور لکه‌بری لباس یا شلوار جین، ابتدا باید نوع لکه را شناسایی کنید، سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر لکه روغن یا کره روی لباس یا شلوار جین‌تان قرار داشت، یک دستمال کاغذی بردارید و چند ضربه به لکه روغن بزنید تا لکه پخش نشود و به دستمال جذب شود. سپس محل لکه را در آب گرم قرار دهید و با مقداری مایع شوینده بشویید در صورتی که پاک کردن لکه روغن و چربی از روی لباستان با موفقیت انجام نشد بهتر است به یک خشکشویی آنلاین مراجعه کنید.

اگر شلوار یا لباس جین سفید دارید، باز هم به روش قبل چند بار با دستمال کاغذی به لکه چربی ضربه بزنید تا لکه جذب شود. سپس مقداری نشاسته، جوش شیرین یا نمک روی لکه روغن بریزید. این ترکیبات چربی را به خود جذب می‌کنند و لکه راحت‌تر پاک می‌شوند.

لکه خون را می‌توانید در دو صورت پاک کنید. در صورتی که لکه خون تازه است، باید لباس یا پارچه جین خونی را درون آب سرد قرار دهید، چرا که ممکن است آب داغ لکه خون را تثبیت کند. اگر لکه خون خشک شده است، لباس جین یا پارچه را درون آب ولرم به همراه مقداری ماده شوینده قرار دهید. علاوه بر این محلول آب و نمک نیز تاثیر بسزایی در پاک کردن لکه خون دارد.

اگر لکه نوشابه یا لکه نوشیدنی رنگی روی لباس یا شلوار جین ایجاد شد، می‌توانید یک اسفنج خیس را روی لکه بکشید یا لباس را درون آب سرد قرار دهید. همچنین می‌توانید از مقداری ماده شوینده یا اسپری لکه‌بر استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید مقداری نمک روی لکه نوشابه بریزید و سپس آن را با یک اسفنج مرطوب و تمیز پاک کنید.

در صورتی که لکه چای یا قهوه روی لباس جین ایجاد شد، روی پارچه یک اسفنج خیس بکشید یا لکه چای یا قهوه را درون آب سرد قرار دهید، سپس مقداری ماده شوینده به آب اضافه کنید. در صورتی که لکه قهوه یا چای تثبیت شده است، ماده شوینده آنزیم‌دار راه حل مناسبی است. همچنین به منظور از بین بردن لکه قهوه می‌توانید از آب ولرم و مقداری مایع ظرف‌شویی نیز استفاده کنید.

اگر روی شلوار، شلوارک یا پیراهن جین آدامس چسبید، می‌توانید آن را درون فریزر قرار دهید یا مقداری یخ خشک را روی آدامس قرار دهید تا خشک شود. سپس با یک جسم تیز، مانند چاقو، آن را از روی لباس پاک کنید. با این حال مراقبت باشید که به لباستان آسیبی وارد نکرده‌اید.

اگر لکه نوشابه یا لکه نوشیدنی رنگی روی لباس جین ایجاد شد، می‌توانید یک اسفنج خیس را روی لکه بکشید یا لباس را درون آب سرد قرار دهید. همچنین می‌توانید از مقداری ماده شوینده یا اسپری لکه‌بر استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید مقداری نمک روی لکه نوشابه بریزید و سپس آن را با یک اسفنج مرطوب و تمیز پاک کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*