دایرکت‌ اینستاگرام

منتظر اضافه شدن قابلیت استفاده از دایرکت‌ اینستاگرام در نسخه وب آن باشید

دایرکت‌ اینستاگرام حین ورود به نسخه وب این شبکه اجتماعی با استفاده از سیستم‌های دسکتاپ در دسترس نیست. بر اساس اسکرین شات تازه فاش شده، این قابلیت به تازگی فراهم شده و اکنون در حال آزمایش است.

اینستاگرام اکنون بعد از فیس بوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی دنیا محسوب می‌شود. یکی از محدودیت‌های آن در مقایسه با بسیاری از شبکه‌های حتی کم طرفدار دیگر، اجبار به استفاده از گوشی برای گشت و گذار در آن است. علاوه بر این که رابط کاربری نسخه وب (دسکتاپ) به خوبی طراحی نشده است، بلکه در این حالت، به یک سری ویژگی‌های مهم پلتفرم نیز دسترسی نخواهید داشت. عدم امکان ارسال و مشاهده دایرکت‌ اینستاگرام یکی از آن‌ها است.

به نظر می‌رسد اینستاگرام تمایلی به ارتقای نسخه دسکتاپ ندارد. این شرکت‌ به تازگی قابلیت ارسال تصویر را به نرم افزار مخصوص ویندوز 10 افزوده است. بر اساس گزارش‌های جدید، امکان چت کردن در قالب دایرکت یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که استفاده از آن به زودی در نسخه دسکتاپ فراهم می‌شود.

دایرکت‌ اینستاگرام در نسخه وب (دسکتاپ)

دایرکت‌ اینستاگرام

گفتنی است اینستاگرام حدود یک سال پیش، اپلیکیشن مستقلی برای دایرکت عرضه کرد، همانطور که فیس بوک نیز مسنجر را از اپلیکیشن اصلی پلتفرم خود جدا کرده است. البته در اردیبهشت ماه سال جاری اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام به مرگ زودرس دچار شد! این شبکه اجتماعی هفته گذشته نرم افزار Threads را عرضه کرد که شبیه به اپلیکیشن جانبی رقیب آن یعنی اسنپ چت کار می‌کند. این برنامه تنها با دوستانی که به عنوان نزدیک (Close Friends) علامت زده‌اید کاربرد خواهد داشت.

با وجود همه پیشرفت‌های حاصل و ابزارهای توسعه یافته برای پلتفرم موبایل، هنوز برخی قابلیت‌های اساسی همچون ارسال و دریافت پیام حین استفاده از نسخه وب در دستگاه‌های دسکتاپ در دسترس نیست. با توجه به عکس‌های فاش شده، این امکان اکنون در حال آزمایش است. هنوز درباره نهایی شدن پروژه و زمان احتمالی عرضه آن برای همه کاربران خبری در دسترس نیست.