هدست PSVR پلی استیشن 5

هدست PSVR پلی استیشن 5 منحصربه‌فرد خواهد بود

هدست PSVR پلی استیشن 5 متفاوت از هدست واقعیت مجازی کنسول کنونی سونی خواهد بود. قرار است هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 به صورت جداگانه طراحی شود.

سونی به تازگی جزئیات بیشتری درباره کنسول بازی بعدی خود در اختیارمان قرار داده است. به عنوان نمونه، تاریخ عرضه پلی استیشن 5 توسط سونی تایید شد. این شرکت تا امروز کمتر درباره هدست واقعیت مجازی جدیدترین کنسول بازی خود صحبت به میان آورده است، اما به نظر می‌رسد همراه با رونمایی پلی استیشن 5، نسل جدید هدست واقعیت مجازی مخصوص کنسول بازی سونی نیز معرفی خواهد شد. به عبارتی هدست PSVR پلی استیشن 5 متفاوت از هدست پلی استیشن 4 است.

این فرضیه بعد از افشای اسناد و تصاویر یک پتنت سونی، که نشان‌دهنده یک هدست واقعیت مجازی جدید است، مطرح شد. این پتنت، که اسناد آن توسط وب سایت LetsGoDigital فاش شد، هشت ماه پیش توسط سونی ثبت و تاییدیه آن یک هفته پیش دریافت شد.

طبق عکس‌های منتشر شده توسط LetsGoDigital، نسل بعدی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، از نظر ظاهری شباهت زیادی با نسخه کنونی آن دارد. مهمترین تفاوت این دو مدل را باید وجود دو دوربین روی مرکز هدست PSVR پلی استیشن 5 بیان کرد. علاوه بر دوربینی که در پشت قرار گرفته، آرایه‌ای از دوربین‌ها روی کنترلر واقع شده‌اند.

تصویر هدست PSVR پلی استیشن 5

هدست PSVR پلی استیشن 5

هنوز درباره نیاز یا عدم نیاز هدست به استفاده از دوربین‌های خارجی خبری در دسترس نیست. نسل کنونی PSVR مخصوص پلی استیشن 4، همراه یک دوربین جداگانه عرضه می‌شود که کاربرد آن، ردیابی کاربر است. در هر صورت، بر اساس اسناد پتنت، مدل جدید هدست واقعیت مجازی مخصوص کنسول پلی استیشن، به خاطر داشتن دوربین‌های بیشتر، توان بهتری در ردیابی حرکت خواهد داشت.

طبق اسناد، هدست PSVR جدید سونی را می‌توان از طریق بلوتوث به دستگاه متصل کرد. دوربین‌های روی گجت می‌توانند در حالت شفاف (Transparent Mode) کار کنند. این ویژگی را پیشتر در هدست اوکولوس ریفت مشاهده کرده بودیم. به لطف آن، کاربر خواهد توانست در زمان قرار دادن هدست روی سر، محیط اطرافش را در دنیای واقعی مشاهده کند. کاربرد این حالت پی بردن به محل قرارگیری خود داخل اتاق و مخصوصا اجرای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده است.

همانند هر پتنت به ثبت رسیده و تایید شده دیگر، هیچ الزامی برای تبدیل ایده ارائه شده در آن به محصولی قابل لمس وجود ندارد. به همین دلیل بعید نیست هدست PSVR کنونی با پلی استیشن 5 نیز قابل استفاده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*