فناوری 5G

ایران برای جذب فناوری 5G در حال آماده‌سازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت ایران برای جذب فناوری 5G در حال آماده‌سازی شرایط و زیرساخت‌های لازم است تا به واسطه آن بتواند زندگی مردم را بهبود ببخشد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-2019) که اخیرا آغاز به کار کرده است عنوان کرد در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته به اتصال 100 درصدی شهرها و 78 درصدی روستاهای کشور به 4G دست پیدا کرده‌ایم و به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم. آذری جهرمی افزود در همین راستا دولت قصد دارد با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی زیرساخت‌های ارتباطی را به میزان حداکثر توسعه دهد.

فناوری 5G غالب جهان در دهه آینده

فناوری 5G

وزیر ارتباطات تاکید کرد فناوری 5G در دهه آینده به یک فناوری غالب جهان تبدیل خواهد شد. از این رو ایران نیز برای جذب این فناوری در حال آماده‌سازی شرایط و زیرساخت‌های لازم است و قصد دارد آگاهی و علاقه مردم نسبت به کاربردهای مختلف این فناوری را افزایش دهد تا فناوری 5 جی بتواند زندگی آنها را بهبود ببخشد. آذری جهرمی از اهداف مهم خود به حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی و پویایی کشور اشاره کرد و گفت در حال حاضر حدود 57 استارت‌آپ، 193 شرکت بزرگ ارتقا پیدا کرده، 45 شتاب‌دهنده و 15 سرمایه‌گذار در طرح نوآفرین مشارکت خود را شروع کردند.

اهداف مهم طرح نوع آفرین

آذری جهرمی از اهداف مهم طرح نوع آفرین به مواردی چون ایجاد شفافیت، شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، تسهیل فضای فرایندهای ایجاد و رشد استارت‌آپ‌ها، متصل کردن کارآفرینان با دانشگاه و ترویج روش‌های تجارت خلاقانه و مبتکرانه از طریق ارائه مشوق به پروژه‌های برجسته اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. امیدوارم هرچه زودتر نسل5 رسماً برقرار شود تا لا اقل از سرعت اسمیِ نسل3 برخوردار شویم

  2. هنوز درحال اماده سازی؟