فناوری 6G

فناوری 6G بهتر و امن‌تر از فناوری ارتباطی 5G کنونی خواهد بود

پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد که فناوری 6G بهتر و امن‌تر از فناوری ارتباطی 5G کنونی خواهد بود. این درحالیست که 5 جی هنوز در گام‌های نخست خود است و راه طولانی را در پیش دارد.

سال‌هاست بسیاری از اخبار جدیدی که در ارتباط با تغییرات شبکه تلفن همراه شنیده می‌شود٬ برای کاربران جذاب است. 5G اکنون در راس اخبار جهان ارتباطات قرار دارد و پس از مدتی٬ انتشار اخبار مربوط به فناوری 6G آغاز می‌شود.

در آخرین رویدادها و کنفرانس‌های مطبوعاتی٬ ما متوجه چگونگی رشد فناوری ارتباطی طی سال‌های اخیر شده‌ایم و 5G نیز نشان داده است که قادر به انجام چه کارهاییست. شرکت‌های مخابراتی بزرگ٬ شبکه‌ی خود را بر اساس این فناوری جدید راه اندازی کرده‌اند. اتصال 5G بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر از 4G یا دیگر فرکانس‌های شبکه است؛ هرچند در آینده‌ای نزدیک ما تعریف و تمجیدهای چند خط بالا را در مورد شبکه‌ی 6G نیز خواهیم شنید. همین حالا هم برخی اخبار از فناوری ارتباطی 6 جی شنیده می‌شود که می‌تواند حیرت کاربران اینترنت را برانگیزد.

فناوری 6G

فناوری 6G و هوش مصنوعی

6G گام بعدی فناوری ارتباطی موبایلی است و باعث منسوخ شدن 5G فعلی خواهد شد. به گفته‌ی میکا رانتاکوکو٬ یک توسعه دهنده در راس تیم توسعه 6 جی٬ انتقال ارتباطی به قدرتی خواهد بود که تقریبا باعث یک همجوشی کامل بین واقعیت و دنیای مجازی می‌شود. چشم اندازها٬ حداقل در حال حاضر جا را برای توسعه‌ی هوش مصنوعی باز کرده‌اند.

فناوری 6 جی به لطف هوش مصنوعی می‌تواند نگرش‌ها٬ سلیقه‌ها و حتی ترجیحات ما را کنترل و حتی سودمندتر کند. بر اساس اطلاعاتی که تا امروز ارتباط با فناوری ۶ جی به دست آمده، در نسل بعدی شبکه‌های موبایل روی تکنولوژی بیسیم و هوش مصنوعی تمرکز شکل خواهد گرفت. گفته می‌شود در دوره 6G، فناوری هوش مصنوعی با توان تحلیل مغز انسان برابری می‌کند و تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 1. میترسم مثل بلو ری رسماً به اینجا نیاد
    2. شما که از سر و ته نسلهای قبلی زدید پس بهتر بجای نسل5 یهو نسل6 بدید راحت شیم
    3. بخدا سبیل باباش میچرخه ولی این‌ترنت ما نمی‌چرخه
    پول 16 مگ گرفته دیروز آپدیت آنتی‌ویروس 3:36:42 ساعت طول کشید