سرور سایت های دانلود فیلم

معاون دادستانی درباره بستن سرور سایت های دانلود فیلم توضیح داد

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص جزئیات بستن سرور سایت های دانلود فیلم و ممنوعیت ارائه میزبانی به آنها توضیح داد.

جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص ابلاغیه‌ای که اخیرا از سوی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی مبنی بر ممنوعیت ارائه خدمات به سایت‌های و خدمات فیلتر شده ارسال شد، عنوان کرد به دلیل اینکه ترافیک داخلی پالایش نشد و بر روی شرکت‌های میزبانی نیز نظارتی صورت نگرفت، باعث شد تا سایت‌های متخلف متعدی نظیر سایت‌های قمار، سایت‌های فیلم‌های مبتذل و مستهجن، سایت‌های منتشرکننده فیلم‌ها غیرمجاز و آهنگ‌های داخلی بدون اینکه از تهیه‌کننده و خواننده مجوزی دریافت کنند در کنار سرور سایت های دانلود فیلم و سریال که چندین بار فیلتر شده بودند به آسانی قابل دسترسی باشند.

جزئیات بستن سرور سایت های دانلود فیلم 

جواد جاویدنیا در ادامه عنوان کرد بعد از اینکه میزبان‌های داخلی را شناسایی کردیم برای آنها ابلاغیه‌ای ارسال شد که طبق آن موظف شدند در هنگام دریافت درخواست میزبانی باید نام سایت را در سامانه دبیرخانه مورد بررسی قرار دهند و نباید به سایت‌های پالایش شده خدماتی را ارائه کنند. وی تاکید کرد شرایط به گونه‌ای بود که سایت‌های غیرمجاز به آسانی علاوه بر دور زدن فیلترینگ و عدم التزام به حداقل‌های پالایش از ویژگی قیمت نیم‌بهای پهنای باند سرورهای داخلی بهره می‌بردند. از این رو با چنین اقدامی شرایط برای محتواهای سالم و بر اساس وضعیت فرهنگی کشور بیش از قبل فراهم شده است.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در ادامه افزود:

ممنوعیت ارائه خدمات از سوی ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی به سایت‌ها و خدمات فیلتر شده بر اساس ماده 23 قانون جرایم رایانه‌ای انجام شده در گذشته از وزارت ارتباطات خواسته‌ایم که لیست شرکت‌های خدمات میزبانی ثبت شده را اعلام کنند تا موارد این ماده به اجرا برسد، اما متاسفانه این موضوع صورت نگرفت. همچنین وزارت ارتباطات همانطور که وزیر محترم اعلام کرده اقدامی با هدف ساماندهی شرکت‌های میزبانی داخلی انجام نداده است؛ اما هر نوع فعالیت سالم و طبق قانون این شرکت‌ها از حمایت دادستانی کل کشور برخوردار خواهد بود و فقط برخورد با میزبانی محتوای خلاف قانون و اخلاق باعث مهاجرت کسانی که بخواهند در چارچوب مقررات قانونی فعالیت کنند نخواهد شد.

جواد جاویدنیا در پایان خاطرنشان کرد بر اساس قانون، انجام پالایش به عنوان وظایف وزارت ارتباطات و به خصوص جزو وظایف شرکت زیرمجموعه این وزارتخانه یعنی شرکت ارتباطات زیر ساخت است و نظر شخصی یک مسئول بر الزامات قانونی تاثیری نخواهد داشت؛ از این رو توصیه می‌کنیم تمامی مسئولان اعم از مقامات دولتی و فضایی و همچنین وزیر ارتباطات وظایفت قانونی خود را به صورت احسن انجام دهند. وی تاکید کرد در مورد پالایش محتواهای سایت‌ها و نرم افزارهای مجاز داخلی نیز اقداماتی به صورت جدی در دستور کار قرار داد و به صورت مدام تحت رصد قرار می‌گیرند تا به شرایط مطلوب برسیم.