پورشه تایکان 4S

اتومبیل الکتریکی پورشه تایکان 4S معرفی شد

خودرو الکتریکی پورشه تایکان 4S معرفی شد. Porsche Taycan 4S ارزان‌ترین نسخه‌ی خانواده تایکان است،‌ در حالی که اکثر اجزاء تشکیل دهنده‌ی آن با دو مدل دیگر این خانواده مشترک است.

ما پیشتر پورشه تایکان را در دو نسخه‌ی توربو و توربو S‌ ملاقات کرده بودیم، اما این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد از نسخه‌های دیگر این اتومبیل نیز پرده برداری کند. حال پورشه به عهد خود وفا کرده و از پورشه تایکان 4S ، یک مدل میان‌رده از اتومبیل الکتریکی خود رونمایی کرده است. این خودرو قدرت 420 کیلووات (در حدود 630 اسب بخار) را ارائه می‌کند،‌ در حالی که دو مدل توربو و توربو اس دارای قدرت‌های 500 و 560 کیلووات هستند.

به گفته‌ی پورشه، مدل 4S در دو اندازه‌ی باتری 79.2 و 93.4 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود و در حالی که عملکرد آن کمی ضعیف‌تر از دیگر تایکان‌ها است، اما محدوده پیمایش بیشتری را ارائه می‌کند. این خودرو در عرض 3.5 ثانیه به شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد،‌ در حالی که حداکثر سرعت آن نیز 249 کیلومتر بر ساعت است.

به جز نداشتن لوگو Turbo، ظاهر 4S دققا مشابه این مدل است و اغلب اجزاء تشکیل دهنده‌ی آن نظیر ترمزها و فناوری شارژ‌ 800 ولت را به ارث برده است. پورشه همچنین این اتومبیل را در رنگ آبی خاصی به نام “Frozen Blue Metallic” معرفی کرده است.

قیمت پورشه تایکان 4S

تایکان 4 اس با قیمت 103 هزار و 800 دلار پیش فروش می‌شود. این درحالیست که برای خرید نسخه‌ای با باتری بزرگ‌تر باید 110 هزار و 380 دلار بپردازید. این درحالیست که اختلاف قیمت مدل 4 اس با دو مدل توربو و توربو اس چیزی در حدود 40 تا 80 هزار دلار است. این نسخه‌ها در بهار پیش رو به فروش خواهند رسید. پورشه همچنین وعده داده است تا پایان سال جاری میلادی از یک نسخه‌ی کراس اوور به نام تایکان کراس توریسمو نیز به عنوان رقیبی بزرگ برای خودرو الکتریکی تسلا مدل ایکس پرده برداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*