مزدا 3 نیو

مزدا 3 نیو ؛‌ بررسی امکانات و مشخصات خودروی خارجی محبوب در ایران

مزدا 3 نیو نسبت به نسل اول خود از ظاهر جذاب‌تری بهره می‌برد و عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی کنیم.

بدون شک مزدا 3 به عنوان یکی از سدان‌های محبوب شرکت ژاپنی مزدا محسوب می‌شود که در سال 2003 نسل اول آن به بازار عرضه شد. شرکت بهمن موتور در سال 1386 نسل اول این خودرو را به بازار داخلی کشور عرضه کرد که در همان ابتدا با استقبال زیاد مشتریان ایرانی مواجه شد. شرکت مزدا در سال 2009 از نسل دوم این سدان جذاب پرده برداشت که این نسل جدید به جای نسل اول در سال 1389 به بازار کشورمان راه پیدا کرد. علاوه بر اینکه مدل سدان مزدا 3 در بازار کشورمان یافت می‌شود، شرکت بهمن موتور مدل هاچ بک آن را نیز به صورت محدود تولید کرد که تولید این مدل پس از مدتی متوقف شد. مزدا 3 نیو نسل دوم در حال حاضر در دو تیپ 4 فول و 3 نیمه فول تولید و به بازار عرضه می‌شود که البته این دو تیپ از لحاظ فنی مشابه یکدیگر هستند و تفاوت آنها در امکانات و تجهیزات است.

نقد و بررسی مزدا 3 نیو

مزدا 3 نیو

طراحی ظاهری مزدا 3 جدید نسبت به مدل طراحی شده در سال 2009 بسیار جذاب‌تر شده است و بدون شک نمای ظاهری این خودرو به عنوان یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. از آنجایی که پلتفرم مزدا 3 نیو با نسل اول مشترک است، این خودرو از لحاظ ابعاد داخلی و خارجی با گذشته تغییری را تجربه نکرده است. البته طراحی داخلی آن همانند ظاهر بیرونی جذاب به نظر نمی‌رسد و حالتی کسل‌کننده و قدیمی دارد. از بزرگ‌ترین ضعف‌های کابین می‌توان به نبود سیستم مالتی مدیا لمسی اشاره کرد که برای خودرویی با چنین قیمتی یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

مزدا 3 نیو

مزدا 3 نیو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر به تولید قدرتی برابر با 148 اسب بخار در دور موتور 6500 و گشتاور 187 نیوتن‌متری در دور موتور 4000 است. نیروی این موتور به کمک گیربکس 5 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند که این گیربکس از ویژگی تیپ ترونیک هم بهره می‌برد. این گیربکس نسبت به گیربکس 4 سرعته نسل اول دارای عملکردی نرم‌تر و دقیق‌تر است.

مزدا 3 نیو

وزن مزدا 3 جدید نسبت به نسل اول کاهش یافته و با توجه به قدرت این گیربکس میزان شتاب اولیه این خودرو نیز افزایش پیدا کرده است و طبق تست‌های انجام شده این خودرو ظرف مدت 10.5 ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مزدا 3 نیو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتری را به همراه دارد که این رقم برای یک سدان خانوادگی جمع‌وجور مناسب است.

مزدا 3 نیو

گفتنی است در سال‌های اولیه عرضه مزدا 3 نیو به بازار کشور، مشتریان همواره از ارتفاع کم این خودرو نسبت به سطح زمین ناراضی بودند. به همین دلیل شرکت بهمن موتور در سال 1395 ارتفاع این خودرو را 5 سانتی‌متر افزایش داد که مشکلات مشتریان را تا حدودی برطرف ساخت. مزدا 3 نیو از سیستم تعلیق اسپرت و نسبتا خشکی بهره می‌برد که ممکن است برای برخی از سلیقه‌ها مناسب نباشد. به طور کلی می‌توانیم بگوییم این خودرو همانند نسل قبلی خود از چالاکی مناسب، کیفیت خوب و اطمینان بالایی برخوردار است که در رنج قیمتی خود بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

بررسی امنیت مزدا 3 نیو

مزدا 3 نیو

موسسه NCAP پس از تست‌های مختلف بر روی مزدا 3 نیو در سال 2009 به این خودرو امتیاز 5 ستاره ایمنی را اعطا کرد که امتیاز بسیار مناسبی برای آن محسوب می‌شود. از تجهیزات ایمنی متعدد این خودرو می‌توانیم به 6 عدد کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای)، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری در حرکت (DSC)، دزدگیر و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

ارزش خرید مزدا 3 نیو چقدر است؟

اگر بخواهیم مزدا 3 نیو را با سایر سدان‌های با این قیمت مورد مقایسه قرار دهیم، باید بگوییم دارای امکانات و تجهیزات مناسبی است و شتاب آن نیز برای رانندگی شهری در شرایط خوبی قرار دارد. با توجه به کلیه این موارد و همچنین کیفیت بالای قطعات این خودرو، هم‌اکنون ارزش خرید مزدا 3 نیو بسیار زیاد است. اگر با پولی که می‌خواهید برای خرید مزدا 3 نیو پرداخت کنید به خودروهای کراس اوور علاقه دارید، خودروهای چون بورگوارد BX5، پژو 2008، سانگ‌یانگ تیوولی 2018 و مدل‌های کم‌کارکرد سوزوکی گرند ویتارا نیز انتخاب‌های مناسبی برایتان خواهند بود.

با رقبای مزدا 3 نیو آشنا شوید

در محدوده قیمتی مزدا 3 تیپ 4 سدان‌های محدودی در بازار پیدا می‌شوند که می‌توان آنها را رقیب این خودرو دانست؛‌ برای مثال میتسوبیشی لنسر 2017 به عنوان اصلی‌ترین رقیب مزدا 3 نیو محسوب می‌شود که البته نسبت به مزدا 3 از ظاهر اسپرت‌تر و مصرف سوخت کمتری بهره می‌برد، اما از نظر فنی در سطح پایین‌تری قرار دارد. از این رو اگر شتاب و چالاکی خودرو جزو اولویت‌های اصلی شما محسوب نمی‌شود، خرید خودرو میتسوبیشی لنسر انتخاب خوبی خواهد بود.

جدول مشخصات مزدا 3 جدید

مشخصات کلی
نام خودرومزدا 3 – MAZDA3
کلاس بدنهسدان
سگمنت بدنهC – سدان خانوادگی جمع‌وجور
کشور سازندهژاپن
سال طراحی2009
تعداد سرنشین5
شرکت عرضه کنندهبهمن موتور
مشخصات فنی
حجم موتور2000 سی‌سی
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس5 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر4
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ16
قدرت148 اسب بخار در دور موتور 6500
گشتاور187 نیوتن‌متر در دور موتور 4000
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتابصفر تا 100 ظرف مدت 9.2 ثانیه
ضریب تراکم10/1
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت‌رسانیانژکتور
سیستم تعلیق جلواسترات به همراه میل تعادل و فنرلول
سیستم تعلیق عقبچند بازو E شکل به همراه میل تعادل و فنرلول
نوع فرمانالکتروهیدرولیکی
ابعاد، وزن و ظرفیت‌ها
طول4580 میلی‌متر
عرض1755 میلی‌متر
ارتفاع1470 میلی‌متر
فاصله محوری2640 میلی‌متر
وزن1260 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو205/55 R 16 91V
رینگ و لاستیک عقب205/55 R 16 91V
مصرف سوخت، ایمنی و استانداردها
مصرف سوخت ترکیبی6.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک55 لیتر
پیمایش723 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
امکانات رفاهی و آپشن‌ها
سیستم تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیارادیو MP3 ،AUX ،CD، مجهز به 4 بلندگو
غربیلک فرمانروکش فرمان چرمی، تنظیم در 4 جهت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم صوتی صندلی‌های جلوصندلی با روکش چرمی، گرمکن صندلی جلو، تنظیم دستی، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، پشت سری فعال برای صندلی جلو
سیستم صوتی صندلی‌های عقبصندلی با روکش چرمی
سیستم روشنایی جلوچراغ‌های جلو هالوژنی، مه‌شکن جلو، چرخش نور در پیج‌ها، قابلیت تنظیم اتوماتیک
سیستم روشنایی عقبمه‌شکن عقب، چراغ‌های عقب LED
سنسورهای پیش فعالسنسور باران
سیستم‌های کمکی رانندهکروز کنترل
سیستم آینه‌هاآینه‌های وسط با حسگر کاهش‌دهنده اتوماتیک نور، آینه تاشوی برقی و دارای چراغ راهنما، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن
سیستم شیشه‌هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی با قطع کن
سایر مواردبرف پاکن اتوماتیک با سنسور باران، قفل نهایی، کامپیوتر سفری
تجهیزات ایمنی
کیسه‌های هوامجهز به 6 کیسه هوا، راننده، سرنشین جانبی و پرده‌ای
سیستم‌های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبیلازر، سیستم قفل دوبله
ترمزهای جلودیسکی خنک شونده
ترمزهای عقبدیسکی
سیستم‌های ترمز و پایداریABS- BD- EBA
سایر مواردکمربند ایمنی با قابلیت پیش کشاننده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*