پیکسل بوک گو

پیکسل بوک گو معرفی شد؛ ارزان‌ترین کروم بوک گوگل تا به امروز

گوگل لپ تاپ پیکسل بوک گو (Pixelbook Go) را با نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی ساده‌تر و قابلیت‌های کمتر نسبت به پیکسل بوک اورجینال معرفی کرد. قیمت کروم بوک جدید گوگل، 350 دلار ارزان‌تر از مدل اورجینال است.

برخلاف گوشی گوگل پیکسل 4، اطلاعات چندانی از لپ تاپ پیکسل بوک گو پیش از رونمایی به بیرون درز نکرده بود؛ ولی باز هم می‌دانستیم باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، پیکسل بوک گو شباهت زیادی به یک لپ تاپ استاندارد دارد؛ حداقل در قیاس با پیکسل بوک و پیکسل اسلیت که در دو پاییز اخیر عرضه شدند.

از لحاظ زبان طراحی، پیکسل بوک Go بیشتر به یک مک بوک پرو شبیه است تا مدل اورجینال پیکسل بوک. دیگر آن طراحی دو رنگ که یادآور گوشی‌های پیکسل بود، در کروم بوک جدید گوگل دیده نمی‌شود؛ اما در عوض، سطح زیرین آن رنگی و شیاردار است. البته وقتی دستگاه را روی میز می‌گذارید، قاعدتا طراحی آن قسمت به چشم نمی‌آید.

پیکسل بوک گو

مشخصات فنی گوگل پیکسل بوک گو

نمایشگر لمسی 13.3 اینچی لپ تاپ را با دو رزولوشن 1080p یا 4K می‌توانید سفارش دهید. سایز آن بزرگ‌تر از پیکسل بوک اورجینال شده و گوگل، پنل واید 16:9 را جایگزین نسبت تصویر 3:2 کرده است. همچنین حاشیه‌های نمایشگر هم به طور محسوسی باریک‌تر شده‌اند.

ناگفته نماند که پیکسل بوک گو بر خلاف مدل اورجینال، یک لپتاپ تبدیل‌پذیر نیست و نمی‌توانید از آن در حالت تبلت استفاده کنید. این هم یکی دیگر از عواملی است که مدل Go را بیشتر شبیه لپتاپ‌های سنتی جلوه می‌دهد.

پیکسل بوک گو

خریداران می‌توانند از بین پردازنده‌های m3 ، Core i5 یا Core i7 یکی را انتخاب کنند. همچنین ظرفیت رم دستگاه 8 یا 16 گیگ و فضای ذخیره‌سازی آن 64، 128 یا 256 گیگابایت است. درباره عمر باتری هم گوگل از دوام 12 ساعته شارژ برای رزولوشن 1080p سخن می‌گوید.

اما به قیمت پیکسل بوک گو بپردازیم. نسخه پایه با پردازنده m3، رم 8 گیگ، فضای ذخیره‌سازی 64 گیگ و نمایشگر 1080p، تنها 649 دلار قیمت دارد. خرید گران‌ترین نسخه هم با پردازنده i7، نمایشگر 4K، رم 16 و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگ، 1399 دلار هزینه برمی‌دارد.