گجت مانیتور کربوهیدرات

شرکت Kyocera اولین گجت پرتابل مانیتور کربوهیدرات را معرفی کرد

گجت پرتابل مانیتور کربوهیدرات Kyocera با سنسور ژیروسکوپ کار می‌کند. محاسبه کربوهیدرات دریافتی فاکتور بسیار مهمی است که ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی قادر به اندازه‌گیری آن نیستند.

وقتی از همگرایی دنیای سلامت و لوازم الکترونیکی صحبت می‌کنیم، اغلب کاربران به دستبندهای ردیاب سلامت و ساعت‌های هوشمند دارای قابلیت گرفتن نوار قلب فکر می‌کنند. گجت‌ های نام برده اغلب مجهز به سنسورهای گوناگونی بوده و می‌توانند علائم حیاتی همچون ضربان قلب، تعداد تنفس در دقیقه و دیگر مشخصه‌ها را دنبال کنند.

عدم امکان مانیتور کربوهیدرات با ساعت و دستبند هوشمند

اگرچه آن‌ها اطلاعاتی درباره نحوه فعالیت روزانه و هفتگی و همچنین ضربان قلب طی یک بازه زمانی مشخص به کاربر ارائه می‌کنند،‌ اما فاقد فاکتوری اساسی در زمینه سلامت و فیتنس هستند؛ هیچ کدام یک از دستبندهای ردیاب سلامت یا ساعت‌های هوشمند کنونی قادر به محاسبه میزان کربوهیدرات دریافتی کاربر نیستند. شرکت Kyocera این نیاز را درک و گجتی جیبی برای محاسبه کربوهیدرات دریافت شده طراحی کرد.

گجت مانیتور کربوهیدرات

هنوز درباره میزان مناسب کربوهیدراتی که یک انسان روزانه باید دریافت کند بحث و جدل‌هایی وجود دارد، اما دریافت بیش از اندازه هر ماده غذایی، همانند زمان عدم استفاده از آن، آسیب‌هایی به بدن وارد می‌کند. همه چیز فقط به وزن و تناسب اندام بستگی ندارد. طبق یافته‌های جدید محققان، مانیتور کربوهیدرات از آن جایی حائز اهمیت است که دریافت بیش از اندازه آن، به بروز مشکلات قلبی عروقی منتهی خواهد شد. دلیل این موضوع تنگ شدن شریان‌های حیاتی بدن محسوب می‌شود.

شاهرگ‌ها را باید لوله‌های در بدن دانست که جریان خون از درونشان عبور می‌کند. آن‌ها در مقایسه با رگ‌های عادی قطر بسیار بیشتری داشته و خون بیشتری درونشان جاری است. در حالت عادی آن‌ها باید رفتاری کشسان و ارتجاعی از خود نشان بدهند تا خون بدون نیاز به تقلای قلب، به همه نقاط بدن برسد. وقتی به خاطر استفاده بیش از اندازه از مواد حادی کربوهیدرات یا هر مشکل دیگری، تنگی در شریان‌ها رخ می‌دهد، از خاصیت کشسانی شاهرگ‌ها کاسته خواهد شد. در نتیجه قلب به منظور رساندن خون به همه نقاط بدن باید فشار بیشتری به خود وارد کند.

روش کار گجت پرتابل مانیتور کربوهیدرات شرکت Kyocera همین گونه است. به ادعای سازنده این اولین دستگاه استفاده‌کننده از ژیروسکوپ برای اندازه‌گیری سرعت موج پالس است. به عبارت دیگر باید آن را سرعتی دانست که خون توسط قلب به بیرون پمپاژ می‌شود. هر چه سرعت بیشتر باشد، نشان‌دهنده فشار بیشتر است. فشار بالاتر، از گرفتگی فزاینده شریان‌های اصلی خون خبر می‌دهد. دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات جزو اصلی‌ترین دلایل بروز چنین مشکلی است.

البته چنین گجت کوچکی هرگز نمی‌تواند جایگزین تست‌های حرفه‌ای و دقیق پزشکان شود، اما در هر صورت، به کاربر ایده‌ای کلی درباره وضعیت سلامتی وی ارائه کرده و کمک می‌کند تا پیش از غیر قابل حل شدن مشکل، با مراجعه به پزشک آن را برطرف کند. گفتنی است محصول نام برده در نمایشگاه CEATEC 2019 معرفی شده و سال آینده به بازارهای سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*