باگ گوگل اسیستنت

باگ گوگل اسیستنت باعث تخلیه باتری گوشی‌های اندرویدی می‌شود!

کاربران در شبکه‌های اجتماعی از وجود یک باگ در گوگل اسیستنت خبر می‌دهند که روی اسپیکرهای گوگل هوم و گوشی‌های اندرویدی تاثیر می‌گذارد.

برخی از طرفداران اکوسیستم گوگل، در چند دیوایس خود با گوگل اسیستنت کار می‌کنند. اما ظاهرا مشکل اینجاست که وقتی می‌گویید Ok Google یا Hey Google، اسیستنت نه تنها در دستگاه مورد نظر شما؛ بلکه در دستگاه دوم هم که همان نزدیکی‌هاست فعال می‌شود و روی «حالت شنیدن» باقی می‌ماند. این باگ گوگل اسیستنت ، مصرف بیهوده‌ی شارژ دستگاه دوم را در پی دارد.

بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به این باگ گوگل اسیستنت اشاره کرده‌اند

مثلا یکی از کاربران ادعا کرده که در حال صدور فرمان صوتی به اسپیکر گوگل هوم بوده است؛ اما اسیستنت به طور ناخواسته در گوشی اندرویدی او هم فعال می‌شود و باتری آن را کاملا تخلیه می‌کند. ظاهرا دستیار مجازی گوگل روی موبایل این کاربر، چند ساعت در حالت فعال و منتظر دریافت دستور بوده است.

البته به نظر نمی‌رسد هر زمان که دو دستگاه در مجاور هم قرار داشته باشند، این باگ گوگل اسیستنت مشکل‌ساز شود؛ ولی تصور کنید که هنگام نیاز به گوشی خود، آن را از جیب خارج کنید و متوجه تخلیه باتری‌اش بشوید. به همین دلیل تا رفع مشکل توسط گوگل، توصیه می‌شود کاربران هنگام فعال‌سازی اسیستنت در دستگاه‌‌های گوگل نست یا گوگل هوم، نیم‌نگاهی نیز به گوشی اندرویدی خود داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*