دوربین سلفی زیر نمایشگر

عرضه گوشی سامسونگ با دوربین سلفی زیر نمایشگر در سال آینده میلادی

گوشی جدید سامسونگ با دوربین سلفی زیر نمایشگر در سال آینده به بازار عرضه می‌شود. البته سامسونگ در رابطه با این فناوری دچار چالش‌هایی شده است.

طبق گزارش‌های اخیر، تلاش سامسونگ برای آوردن فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر در بازار سرانجام به ثمر رسید و این شرکت از اوایل این ماه تولید انبوه این تکنولوژی را آغاز کرده است. اگر برنامه‌های سامسونگ به خوبی پیش برود، این شرکت قصد دارد در سال آینده 30 هزار دستگاه گوشی با فناوری UDC یا دوربین زیر نمایشگر (Under-Display Camera) را در هر ماه به بازار عرضه کند.

چالش‌های فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر

قطعا گوشی مورد نظر، گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) نخواهد بود، اما ممکن است سامسونگ جانشین گوشی منعطف گلکسی فولد را با این فناوری به فروش برساند. البته سامسونگ هنوز در رابطه با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر با چالش‌های تکنولوژیکی روبه‌رو است. با وجود شفاف بودن، پنل OLED هنوز هم نوری را وارد سنسور می‌کند که منجر به کاهش کیفیت تصاویر می‌شود. بنابراین این غول کره‌ای دنیای فناوری در تلاش است تا این مشکل را حل کند.

سامسونگ در مرحله اول باید اطمینان حاصل کند که پنل OLED گوشی تا جای ممکن شفاف باشد و در مرحله دوم باید یک الگوریتم نرم افزاری ایجاد کند که اعوجاج را به حداقل برساند و مشکل مذکور را برطرف سازد. در مجموع به نظر می‌رسد راه زیادی برای مشاهده این فناوری در گوشی های هوشمند باقی مانده و شاید نتوانیم به این زودی‌ها دوربین زیر نمایشگر را در گوشی‌ها ببینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فقط سامسونگ میتونه این فناوری رو به نحو احسن پیاده کنه