محبوب ترین سیستم عامل های موبایل

محبوب ترین سیستم عامل های موبایل در جهان از 1999 تا 2019 (گجت تی وی)

در این مطلب قصد داریم محبوب ترین سیستم عامل های موبایل در جهان از سال 1999 تا 2019 میلادی را بررسی کنیم و ببینیم اندروید و iOS چگونه به محبوبیت امروزی دست پیدا کردند.

سیستم عامل مهم‌ترین نرم افزاری است که در گوشی های هوشمند به صورت پیش‌فرض نصب شده است و مجموعه‌ای از داده‌ها و برنامه‌ها است که وظیفه کنترل و مدیریت سخت افزار و نرم افزار را بر عهده دارد و اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها اجرا شوند. در گذشته با توجه به این که گوشی های تلفن همراه بسیار ساده بودند، سیستم عامل اهمیت زیادی نداشت، اما امروزه اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

سیستم عامل های موبایل انواع مختلفی دارند؛ از جمله Symbian که در گوشی‌های قدیمی‌تر وجود داشت تا بلک بری و ویندوز موبایل که در مقطعی به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند و امروزه نیز اندروید و آی او اس اصلی‌ترین و محبوب ترین سیستم عامل های موبایل در جهان هستند. در این مطلب قصد داریم محبوب ترین سیستم عامل های موبایل از سال 1999 تا اکنون که در سال 2019 قرار داریم را معرفی کنیم. در این ویدیو که در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم مشاهده می‌کنید که در گذشته بیشتر گوشی‌های موبایل در جهان دارای چه سیستم عاملی بودند و سیستم عامل‌های محبوب اندروید و آی او اس از کجا شروع کردند و چگونه به محبوبیت امروز رسیدند. شما با کدام سیستم عامل تلفن همراه بیشتر خاطره دارید و اکنون گوشی شما دارای چه سیستم عاملی است؟

ویدیوی محبوب ترین سیستم عامل های موبایل