کیفیت اینترنت

آیا سرعت و کیفیت اینترنت شما در روزهای اخیر کاهش یافته است؟

در روزهای اخیر، سرعت و کیفیت اینترنت در ایران صدای بسیاری از کاربران را درآورده است. آیا شما نیز از وضعیت اینترنت ناراضی هستید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

در طول یک ماه اخیر، سرعت و کیفیت اینترنت در کشور به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. بسیاری از کاربران در نقاط مختلف کشور از افت سرعت اینترنت خبر دادند و اینترنت کشور در وضعیت بدی به سر می‌برد. این افت کیفیت اینترنت واکنش وزیر ارتباطات را نیز به همراه داشت و محمد جواد آذری جهرمی چندی پیش در یک لایو اینستاگرامی، توضیحاتی درباره علت این موضوع ارائه داد.

وزیر ارتباطات گفت کیفیت شبکه جزو حق‌الناس است و بازنگری در پهنای باند فرکانسی اپراتورها بررسی می‌شود. وی افزود گزارش‌های زیادی درباره کیفیت بد شبکه تلفن همراه دریافت کردیم و به همین دلیل کارگروهی تشکیل شده تا این موضوع به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. آذری جهرمی اعلام کرد هسته اصلی شبکه ارتباطی کشور که به شرکت ارتباطات زیرساخت مربوط است در وضعیت استاندارد قرار دارد، اما با توجه به نیازی که سیستم‌های هواپیمایی کشور داشت، از ماه پیش مجبور شدیم میزانی از پهنای باند روی باند 900 مگاهرتز را به سیستم‌های هواپیمایی اختصاص بدهیم. این باند فرکانسی برای ارائه خدمات نسل سوم همراه در اختیار اپراتور اول تلفن همراه کشور بوده و اشتراک‌گذاری آن با سیستم هواپیمایی موجب شده کیفیت ارائه خدمات اینترنتی توسط این اپراتور کاهش پیدا کند.

آذری جهرمی تاکید کرد:

در تلاش هستیم تا پهنای باند فرکانسی که در اختیار اپراتورها است را بازنگری کنیم. این منطقی نیست که شبکه اپراتوری که خالی است پهنای باند فرکانسی زیادی داشته باشد، اما اپراتوری که مشترکان زیادی دارد در دسترسی به پهنای باند در یک باند فرکانسی با محدودیت مواجه شود. تغییرات در این زمینه به صورت جدی در رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه در دست بررسی است.

وی در ادامه اضافه کرد برای بررسی کیفیت شبکه در نقاط مختلف کشور 6 هزار سنسور نصب شده است. وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد در ارتباطات بین‌الملل و شبکه داخلی اختلالی دیده نمی‌شود، اما کاربرانی که از خدمات 4G رایتل و 3G همراه اول استفاده می‌کنند در سرعت و کیفیت اینترنت دچار مشکلات زیادی هستند.

سرعت و کیفیت اینترنت خود را با ما در میان بگذارید

اما اکنون قصد داریم نظر شما را در این باره جویا شویم. آیا سرعت و کیفیت اینترنت شما در روزهای اخیر دچار مشکل شده است یا همچنان همان سرعت و کیفیتی که مد نظرتان است را دارید؟

همچنین از شما تقاضا می‌کنیم در قسمت نظرات، وضعیت سرعت اینترنت خود را با ما در میان بگذارید. اگر شما نیز از کیفیت اینترنت در روزهای اخیر راضی نیستید و با افت سرعت مواجه شده‌اید، نام شهر و سرویس‌دهنده اینترنت خود را به ما اطلاع بدهید.