حلقه هوشمند اپل

حلقه هوشمند اپل می‌تواند در آینده آیفون شما را کنترل کند

پتنتی مربوط به حلقه هوشمند اپل منتشر شده که نشان می‌دهد شما با استفاده از فرامین صوتی و ژست‌های حرکتی روی آن٬ می‌توانید گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را کنترل کنید.

کمپانی اپل با اپل واچ که محبوب‌ترین ساعت هوشمند در جهان است٬ موفقیت چشمگیری را در تجارت گجت‌های پوشیدنی به دست آورده است. این شرکت همچنین یکی از پرفروش‌ترین ایرفون‌ها به نام ایرپادز را نیز در بازار دارد. و اکنون مینگ چی کو٬ تحلیلگر قابل اعتماد شرکت اپل ادعا می‌کند که هدست Apple Glassess AR اپل که همراه با گوشی آیفون اس ای 2 در اوایل سال 2020 میلادی معرفی می‌شود٬ می‌تواند تعداد گجت‌های پوشیدنی این شرکت را در بازار گسترده‌تر کند. اما با توجه به یک پتنت که در دفتر حق مالکیت معنوی ایالات متحده به ثبت رسیده٬ اپل در حال کار روی نوع دیگری از گجت‌های پوشیدنی است.

این پتنت با عنوان‌ «دیوایس‌ها٬ روش‌ها و رابط‌های کاربری برای یک حلقه هوشمند کامپیوتری» ثبت شده است. این پتنت یک حلقه‌ی انگشتی با یک نمایشگر لمسی٬ یک پردازنده و یک منبع انرژی قابل شارژ‌ همراه با دریافت انرژی به صورت بیسیم است. با قرار دادن حلقه هوشمند اپل در یک انگشت و سپس یک ضربه روی آن٬ شما می‌توانید آن را فعال کرده و از طریق فرامین صوتی یا ژست‌های حرکتی٬ دیوایس‌های دیگر خود نظیر یک آیفون یا یک آیپد را کنترل کنید. به عبارتی دیگر٬ این حلقه یک دیوایس مستقل نیست و به دیگر دیوایس‌های شما متکی است.

پتنت حلقه هوشمند اپل

حلقه هوشمند اپل

اما چرا باید از یک حلقه برای کنترل دیگر وسایلمان استفاده کنیم؟ همانطور که اپل در پتنت خود توضیح می‌دهد٬ دیوایس‌های مجهز به نمایشگر لمسی کنونی می‌توانند برای برخی از کارها و برنامه‌های خاص دست و پاگیر٬ ناخوشایند و یا ناکارآمد باشند. به طور مثال اپل می‌گوید که پس از در دست داشتن طولانی مدت یک آیفون یا آیپد٬ دست کاربر خسته می‌شود. علاوه بر این٬ روشن شدن صفحه نمایش گوشی می‌تواند در موقعیت‌های اجتماعی نامناسب یا حتی خطرناک٬ در شرایطی که مورد تهدید اشرار قرار گرفته‌اید ناخوشایند باشد. اپل معتقد است که استفاده از چنین حلقه‌ای می‌تواند یک روش کارآمدتر٬ ایمن‌تر٬ باهوش‌تر و ارگونومیک برای تعامل کاربر با یک دیوایس مجهز به نمایشگر صفحه لمسی باشد.

آمازون به تازگی از اکو لوپ (Echo Loop)٬ یک حلقه‌ی هوشمند با بهره‌گیری از دستیار مجازی الکسا پرده برداری کرده است. این حلقه همان قابلیت‌هایی که یک اسپیکر هوشمند ارائه می‌کند را در اختیار دارد٬ اما در عوض دور انگشت کاربر قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید اپلیکیشن الکسا را باز کرده و یک شماره تلفن را با دو بار ضربه زدن روی دکمه‌ی اکشن آن تنظیم کنید. اکو لوپ با گوشی هوشمند کاربر در ارتباط خواهد بود. درست همانند آنچه در پتنت اپل نیز مشاهده می‌شود٬ اکو لوپ نیز هم اندازه با انگشت اشاره‌ی هر دست کاربر است. آمازون این حلقه‌ی خود را با قیمت 179.99 دلاری روانه‌ی بازار خواهد کرد.

Apple Glasses می‌تواند دیوایس ایده آلی برای کنترل شدن توسط حلقه هوشمند اپل باشد. در حالی که اپل اجازه می‌دهد با ضربه زدن روی پد کناری عینک خود٬ ویژگی‌های خاصی از آن را فعال کنید٬ با این حلقه استفاده از دیوایس راحت‌تر خواهد شد.

این پتنت در سال 2012 توسط اپل ثبت شده است. اگر غول کوپرتینویی قصد داشته باشد چنین وسیله‌ی جانبی را برای عینک هوشمند خود توسعه دهد٬ ما می‌توانیم شاهد رونمایی این دو دیوایس در کنار یکدیگر باشیم. با این حال اگر این حلقه دیوایسی جانبی برای کنترل آیفون یا آیپد اپل باشد٬ بعید است تا سپتامبر سال آینده از آن پرده برداری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*