احداث پایگاه در کره ماه

ایلان ماسک از چالش‌های پیش رو برای احداث پایگاه در کره ماه می‌گوید

مدیرعامل اسپیس ایکس (SpaceX) به خوبی می‌داند که احداث پایگاه در کره ماه برای سوخت‌گیری فضاپیماها، یک اشکال اساسی دارد. با وجود این، ایلان ماسک امیدوار است کمپانی متبوعش راهی برای کشف و استخراج کربن از ماه پیدا کند.

احداث پایگاه در کره ماه به فضاپیمای استارشیپ این امکان را می‌دهد که سبک‌بار راهی قمر زمین بشود و برای پیشروی در عمق فضا یا بازگشت به خانه، همان جا سوخت‌گیری کند. از آنجایی که سیاره ما نیروی جاذبه شدیدی دارد، این کاهش وزن می‌تواند هزینه پرتاب را برای اسپیس ایکس تا حد زیادی کاهش دهد.

راکت بیگ فالکون

اما ایلان ماسک در توییت تازه‌ی خود، یافتن منابع کربن را یک چالش بزرگ برای سوخت‌گیری Starship در ماه توصیف کرد. با این حال او می‌گوید:

احتمالا در گودال‌های به جای مانده از برخورد شهاب‌سنگ‌ها به سطح ماه؛ منابع عظیم کربن، هیدروژن و اکسیژن موجود است.

از طرفی فیزیک‌دان نجومی، فیل متسگر (Phil Metzger) نیز هشدار می‌دهد که دستیابی به کربن نهفته در زیر سطح ماه، آسان نخواهد بود. او اخیرا در مصاحبه با Verge گفت: اینجا روی زمین، احداث یک معدن و بهره‌برداری از آن 20 سال زمان می‌برد؛ اما وقتی درباره کره ماه حرف می‌زنیم، کار مشکل‌تر خواهد بود. زیرا ما آگاهی  کمی از منابع موجود در آن داریم و فاقد تجربه معدن‌کاری در آن محیط هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*