مکالمه تلفنی برای زائران

شایعه‌پراکنی درباره هزینه زیاد مکالمه تلفنی برای زائران اربعین + جدول تعرفه‌ها

اخیرا صحبت‌هایی درباره هزینه بسیار زیاد مکالمه تلفنی برای زائران اربعین به گوش رسید که بزرگ‌نمایی و شایعه‌پراکنی بوده است. در ادامه، جدول تعرفه‌های رومینگ برای سیم کارت‌های ایرانی در عراق را مشاهده می‌کنید.

این روزها زائران ایرانی بسیاری به کربلا سفر کرده‌اند تا در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند. همزمان با این رویداد، بسیاری از زائران از هزینه بالای استفاده اینترنت و مکالمه گلایه کرده‌اند. در خبری که روی آنتن زنده شبکه خبر پخش شد، گزارشگر اعلام کرد که خرید 1 گیگ اینترنت 150 هزار تومان و 30 دقیقه مکالمه با تهران 700 هزار تومان هزینه به همراه داشته است. این در حالی است که اخیرا جدول تعرفه تماس، پیامک و اینترنت در عراق برای سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانی اعلام شده و به نظر می‌رسد هزینه 700 هزار تومانی برای 30 دقیقه مکالمه، بزرگ‌نمایی و شایعه‌پراکنی بوده و این اظهارات چیزی جز تشویش اذهان عمومی را به دنبال ندارد.

این موضوع در شبکه های اجتماعی نیز بازتاب زیادی داشت و توییت‌ها و پست‌های اینستاگرامی زیادی در این رابطه منتشر شد، اما از سوی دیگر گفته می‌شود اصل هزینه مربوط به هزینه کریرهای بین‌الملل و اپراتورهای عراقی است و عملا درآمد زیادی نصیب اپراتورهای ایرانی نمی‌شود.

مکالمه تلفنی برای زائران

در ادامه جدول منتشر شده توسط وزارت ارتباطات در رابطه با قیمت‌های تماس و پیامک و اینترنت در عراق برای سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانی را مشاهده می‌کنید. تعرفه‌های زیر برای همراه اول و ایرانسل از تاریخ 14 مهرماه و برای رایتل از 15 مهرماه تا 3 آبان معتبر است و تعرفه بسته‌های اینترنت هم از تاریخ 16 مهر تا 3 آبان اعتبار دارد.

جدول هزینه مکالمه برای زائران اربعین

مکالمه تلفنی برای زائران

بنابراین همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، هزینه 700 هزار تومانی برای نیم ساعت مکالمه اصلا حقیقت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست. از سوی دیگر قطعا عزیزانی که در ایام اربعین به کشور عراق سفر کرده‌اند، از هزینه‌های رومینگ مکالمه و اینترنت در این کشور خبر دارند. همچنین آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواسط مهرماه گفته بود به دنبال توافقات انجام شده بین ایران و عراق، نرخ مکالمه از ایران به عراق در سه هفته ایام اربعین کاهش می‌یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا من راضی نیستم، حتی یک ریال از بیت المال برای این مراسم که 10 سال هست باب شده، خرج بشه

    باید گریست

    با سپاس