مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

5 دلیل برای آنکه مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی 5 دلیل برای برتری دومین نسل مجیک ترک پد (Magic Trackpad) نسبت به مجیک ماوس اپل (Magic Mouse) بپردازیم. 

اپل می‌داند که چگونه باید یک محصول کاربردی بسازد. این کمپانی از یک ترک پد جدید به نام مجیک ترک پد 2 پرده برداری کرده است که در دو نسخه‌ی نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود. اما آیا با پرداخت 50 دلار بیشتر٬ ارزش این را دارد که شما آن را به جای مجیک ماوس خریداری کنید؟

اگر قصد دارید برای آی مک یا کامپیوتر مجهز به پلتفرم مک خود یک وسیله‌ی جانبی جدید خریداری کنید٬ احتمالا می‌خواهید بدانید که چه تفاوت‌هایی بین مجیک ترک پد و مجیک ماوس اپل وجود دارد. هم اکنون نسل دوم هر دو این دیوایس‌ها عرضه شده است که به باتری‌های قابل شارژ و صفحات چندلمسی مجهز هستند٬ اما به طور کلی تفاوت‌هایی بین تجربه کاربری این دو وجود دارد.

به اعتقاد ما مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس است. این را با 5 دلیل به شما ثابت می‌کنیم.

1- شما نمی‌توانید هنگام شارژ شدن از مجیک ماوس استفاده کنید

شاید این بزرگ‌ترین مشکل مجیک ماوس 2 است. زمانی که اپل باتری قابل شارژ را به آن اضافه کرد٬ درگاه شارژ آن را در زیر دیوایس قرار داد. هرچند این باعث زیباتر ماندن طراحی ماوس شده است٬ اما عملا نمی‌توانید وقتی در حال شارژ است٬ از آن استفاده کنید.

مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

در مقابل٬ درگاه شارژ مجیک ترک پد 2 در پشت دیوایس قرار دارد. استفاده در حین شارژ از این دیوایس آسان است و نیازی نیست 15 دقیقه منتظر شارژ شدن آن بمانید تا بتوانید از آن استفاده کنید. همه‌ی این‌ها هم بدون به خطر افتادن زیبایی ظاهری دیوایس به دست آمده است.

مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

نگران‌ترین نکته در مورد قرارگیری درگاه شارژ روی مجیک ماوس٬ این است که عمر آن را کوتاه می‌کند. یک زمانی می‌رسد که عمر باتری‌های داخلی هر دو دیوایس به پایان می‌رسد و دیگر شارژ نگه نخواهند داشت. آن زمان مچیک ماوس بلا استفاده می‌شود٬ اما می‌توانید همچنان از مجیک ترک پد استفاده کنید.

2- ژست‌های حرکتی بیشتر و استفاده‌ی آسوده‌تر

مجیک ترک پد یک دیوایس 6 اینچی با سطح چند لمسی 4 اینیچ است که فضای کافی را برای هرگونه ژست حرکتی با انگشتان دست ارائه می‌کند. اپل از این مزیت برای ارائه‌ی 11 ژست حرکتی در مک او اس استفاده کرده است که شما می‌توانید آن‌ها را از طریق تنظیمات مک بوک خود فعال کنید.

مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

یادگیری و استفاده از این ژست‌های حرکتی بسیار آسان است. زمان زیادی از شما نمی‌گیرد٬ شما می‌توانید بین صفحات جابجا شوید٬ مرکز نوتیفیکیشن‌ها را اجرا کنید٬ در اسناد زوم کنید و به Mission Control بروید. نیازی به گفتن ندارد که شما با استفاده از نرم افزار BetterTouchTool حتی می‌توانید ژست‌های حرکتی بیشتری را نیز در اختیار داشته باشید.

گرچه مجیک ماوس نیز از یک صفحه‌ی چند لمسی برخوردار است٬ اما اندازه‌ی آن کوچک‌تر بوده و استفاده از آن سخت‌تر است. اپل در مجیک ماوس خود نتوانسته بیشتر از 4 ژست حرکتی را ارائه کند.

3- پشتیبانی مجیک ترک پد 2 از فورس تاچ

با معرفی اولین نسل اپل واچ٬ اپل از فناوری فورس تاچ رونمایی کرد که بین یک ضربه‌ی آرام و یک فشار سخت٬ تفاوت ایجاد می‌کند. شما می‌توانید برای دسترسی به طیف وسیعی از توابع اضافه در اپلیکیشن‌های اپل و چندین نرم افزار متفرقه از این فناوری استفاده کنید.

مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

به طور مثال من از فورس تاچ برای جستجوی تعاریف٬ نگاه کردن در سایت‌ها و پیش‌نمایش اسناد در Finder استفاده می‌کند. اما شما می‌توانید از آن برای ایجاد نقشه‌های حساس به فشار یا جلو بردن سریع فیلم‌ها نیز استفاده کنید. هیچ یک از این موارد به جک کلیکهای معمولی با مجیک ماوس ممکن نیست.

4- بازخورد لمسی کنترل روی کلیک‌هایتان را ارائه می‌کند

برخلاف مجیک ماوس٬ مجیک ترک پد کلیک‌های واقعی را ارائه نمی‌کند. در واقع زمانی که شما روی آن کلیک می‌کنید٬ با بازخورد لمسی مواجه می‌شوید. به همین خاطر است که وقتی از فورس تاچ در حالت خاموش استفاده می‌کنید و روی آن کلیک می‌کنید٬ هیچ کلیکی انجام نمی‌شود. سه دلیل برای خوب بودن این قابلیت وجود دارد: قطعات کمتری حرکت می‌کند٬ یک سطح قابل کلیک روی آن وجود دارد و از کلیک‌های سفارشی پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که مجیک ترک پد با کلیک شما حرکت نمی‌کند٬ کمتر در مرور زمان با مشکلات فیزیکی مواجه می‌شود.

شما با مجیک ماوس می‌توانید فقط کلیک انجام دهید٬ اما با مجیک ترک پد 2 می‌توانید در هر جایی از صفحه‌ی چندلمسی که خواستید کلیک کنید. اگر انگشتان دست شما در همه جا در حال چرخش باشد٬ این می‌تواند قابلیت سودمندی باشد. و در آخر اینکه شما می‌توانید تنظیم کنید که بازخوردهای لمسی کلیک‌های شما قوی‌تر یا سبک‌تر باشند. علاوه بر این شما می‌توانید به لطف این تنظیمات٬ کلیک‌های بی‌صدا را تجربه کنید.

5- استفاده از آن آسوده‌تر از مجیک ماوس است

سطح آسودگی بین یک شخص تا شخص دیگر متفاوت است٬ اما اپل مجیک ماوس را با اهداف ارگونومی طراحی نکرده است. لبه‌های آن تیز است٬ فضای لمسی آن باریک است . از سطح صافی برخوردار است. به شخصه من استفاده از مجیک ماوس را راحت نمی‌دانم٬ اما کاربرانی نیز هستند که به راحتی از آن استفاده می‌کنند.

مجیک ترک پد بهتر از مجیک ماوس اپل است

در آن سمت مجیک ترک پد دارای یک سطح شیب‌دار راحت و بزرگ است که می‌توانید روی هر نقطه از آن که خواستید عملیات کلیک را انجام دهید. آن همچنین فضای کمتری نسبت به یک ماوس پد می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*