اختلاف آمریکا با هواوی

گره کور حل اختلاف آمریکا با هواوی کجاست؟

تداوم اختلاف آمریکا با هواوی ، واکنش تازه‌ای را برانگیخت. مدیر ارشد فناوری این کمپانی به تازگی در مصاحبه‌ای گفت: ما حاضر به شفاف‌سازی هستیم؛ اما دقیقا نمی‌دانیم چه قانونی را زیر پا گذاشتیم و دولت آمریکا از ما چه می‌خواهد!

پیش‌نیاز تجارت هواوی با شرکت‌های آمریکایی، حل اختلاف با دولت آمریکا است؛ اما اختلاف دقیقا بر سر چیست؟ به گفته‌ی پل اسکنلان (Paul Scanlan)، ایالات متحده موضع‌گیری روشنی در این‌باره ندارد و تنها به تخطی کمپانی از قوانین اشاره می‌کند:

اگر لازم است، دولت ایالات متحده یک مثال از نقض قانون بیاورد تا ما هم از قوانین پیروی کنیم. اما سوال اینجاست که دقیقا از چه قوانینی صحبت می‌کنیم؟ اگر آن‌ها از چیز ناشناخته‌ای هراس دارند، ما شفاف‌سازی خواهیم کرد؛ هر چیزی که نیاز باشد را خواهیم گفت. اگر هم می‌خواهند از کارخانه‌های ما بازدید کنند، پذیرای آن‌ها خواهیم بود.

پل اسکنلان

او امیدوار است دولت آمریکا خواسته‌های خود را به روشنی اعلام کند تا کمپانی بتواند بر آن اساس، پاسخگو باشد. این مدیر ارشد هواوی می‌گوید: «ما یک کمپانی چینی هستیم؛ مقر اصلی ما در چین است و اکثر کارمندان ما هم چینی هستند. اما این به معنای آن نیست که از دولت چین پول می‌گیریم. چنین چیزی صحت ندارد.»

پل اسکنلان همچنین از مقامات آمریکایی دعوت کرده است شخصا به بررسی تکنولوژی هواوی بپردازند، تا نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی برطرف شود. البته به گفته‌ی او، در انگلستان هم نسبت به نرم افزار جدید هواوی سوءظن وجود دارد. اما به نظر شما کاربران گجت نیوز، اختلاف آمریکا با هواوی به کجا خواهد کشید؟