ضبط نامحسوس و باکیفیت تصاویر پیرامونتان با یک عینک

همه ما دوست داریم لحظات مهم زندگی خود را ضبط کنیم تا بعدا قابل دستیابی و مشاهده باشند. تصور کنید که امکان داشته باشد، لحظاتی از سفرهای دوران خردسالی یا کلاس‌های درس دوره ابتدایی‌تان را ببینید. اگر چنین ویدئوهایی وجود داشتند، چقدر حاضر بودید برای آنها پول پرداخت کنید؟
اگر می‌توانستیم بدون دردسر و بدون اینکه نیاز باشد که دوربین یا گوشی را به دست بگیریم و به سمت سوژه‌ها بچرخانیم و اگر می‌توانستیم همان تصاویری را که با دو چشم، می‌بینیم، ضبط کنیم، خیلی خوب می‌شد!
مایکروسافت سال‌های زیادی با پروژه MyLifeBits روی دیجیتالی کردن زندگی کار کرده است، پیش از این هم شرکت‌های سونی و ViconRevue، عینک‌های ویژه‌ای درست کرده بوده بودند که با کمک آنها می‌شد، تصاویر پیرامون را بدون دردسر ضبط کرد.
اما به تازگی شرکت ZionEyez، عینک ویژه‌ای ساخته است که ضبط تصاویر را با کیفیت ۷۲۰P برایتان انجام می‌دهد. این دوربین دوربین کوچک دارد و مجهز به پردازشگر، بلوتوث و وای‌فای هم است.
البته استفاده از دوربین ممکن است مشکلات قانونی و تهدید حریم خصوصی افراد را هم در بر داشته باشد و کاربر این وسیله باید به خوبی با قوانین محل سکونت خود آشنا باشد تا به دردسر نیفتد.
نمونه اولیه این عینک، فقط فضای ذخیره‌سازی ویدئو دارد، اما شرکت‌ سازنده در حال کار روی نمونه‌های پیشرفته‌تری است که امکان پخش جاری ویدئوها را هم می‌دهند.به علاوه نمونه نهایی شیک‌تر هم خواهد بود و اندازه‌اش از یک عینک «ری بن» بزرگ‌تر نخواهد بود.
این عینک با یک کابل USB شارژ می‌شود و می‌تواند با هر بار شارژ بین دو تا سه ساعت، ویدئو ضبط کند.
هنوز تاریخ عرضه این محصول به بازار مشخص نیست، قیمت محصول ۱۹۹ دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*