محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهان از سال 1965 تا 2019 (گجت تی وی)

برنامه نویسی شغل محبوب و پرکاربردی است و به همین دلیل زبان های برنامه نویسی مختلفی به وجود آمده است. در این مطلب قصد داریم محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهان از سال 1965 تا 2019 را معرفی کنیم.

برنامه نویسی یکی از شغل‌های محبوب، پرکاربرد و نسبتا پردرآمد به حساب می‌آید. اگر یک برنامه نویس با چند زبان برنامه نویسی مهم و محبوب دنیا آشنایی داشته باشد، می‌تواند شغل و درآمد خوبی نصیب خود کند. برنامه‌نویسی حرفه جدیدی هم نیست و قدمت نسبتا زیادی دارد. در حال حاضر زبان های برنامه نویسی مختلفی در دنیا وجود دارد که برخی از آن‌ها محبوب‌تر و پرکاربردتر هستند و بسیاری از توسعه‌دهندگان به استفاده از این زبان های برنامه نویسی علاقه بیشتری دارند.

از جمله زبان های برنامه نویسی محبوب این روزها می‌توان به پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا، سی اس اس و سی پلاس پلاس اشاره کرد. در هر صورت جامعه برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان روز به روز در حال پیشرفت است و به همین دلیل زبان های برنامه نویسی جدیدی در حال ظهور هستند. اکنون به سراغ معرفی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیا از سال 1965 تا 2019 رفته‌ایم و می‌خواهیم ببینیم در هر دوره‌ای کدام زبان برنامه نویسی بیشتر روی بورس بوده و محبوبیت بیشتری داشته است.

در ادامه می‌توانید ویدیوی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهان طی 5 دهه اخیر را در گجت تی وی مشاهده کنید

ویدیوی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی