پرجمعیت ترین کشورهای جهان

پرجمعیت ترین کشورهای جهان تا سال 2100 میلادی کدام کشورها خواهند بود؟

در این مطلب می‌توانید با پرجمعیت ترین کشورهای جهان تا سال 2100 میلادی آشنا شوید. در آینده نزدیک، هند جای چین را می‌گیرد و پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود.

مدتی پیش سازمان ملل گزارشی منتشر کرد و پیش‌بینی خود از پرجمعیت ترین کشورهای جهان تا سال 2100 میلادی را ارائه داد. بر اساس این گزارش، در 20 سال آینده جمعیت کشورهای ثروتمند جهان به بالاترین سطح می‌رسد و جمعیت تعداد زیادی از کشورهای اروپایی کاهش می‌یابد. به طوری که پیش‌بینی می‌شود جمعیت اروپا در سال 2100 میلادی حدود 120 میلیون نفر کاهش پیدا می‌کند که ایتالیا و آلمان بیشترین کاهش جمعیت را خواهند داشت و جمعیت آلبانی، مولداوی و صربستان نیز به نصف می‌رسد. انگلیس، نروژ، سوئد، سوئیس و ایرلند جزو کشورهای اروپایی هستند که جمعیت آنها در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق گزارش سازمان ملل، تا چند سال دیگر جمعیت کشور هند از چین پیشی می‌گیرد و به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل می‌شود. آمریکا هم در آینده جای خود را به نیجریه می‌دهد و خود در رده چهارم پرجمعیت ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد. همچنین کشورهای اتیوپی، مصر، جمهوری کنگو و تانزانیا، جای کشورهایی مانند برزیل، بنگلادش، روسیه و مکزیک را در میان پرجمعیت‌ترین‌ها می‌گیرند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی تغییر نرخ جمعیت پرجمعیت ترین کشورهای جهان از سال 2019 تا 2100 میلادی را در گجت تی وی مشاهده کنید:

ویدیوی پرجمعیت ترین کشورهای جهان در آینده