منتظر حداقل 10 گوشی جدید از شیائومی با قابلیت 5G باشید!

شرکت شیائومی (Xiaomi) قصد دارد در سال آینده میلادی، چندین گوشی جدید با قابلیت 5G روانه بازار کند و بر این باور است که گوشی های 4G کم‌کم از گردونه رقابت کنار خواهند رفت.

کمپانی شیائومی تصمیمی قاطعانه اتحاذ کرده که در سال 2020، از حداقل 10 گوشی هوشمند جدید با قابلیت 5G رونمایی کند. البته تمامی این گوشی‌ها پرچمدار نخواهند بود و گوشی‌ های میان رده نیز در میان آن‌ها وجود خواهد داشت. شیائومی این احتمال را مد نظر گرفته که گوشی های 4G در سال آینده توان رقابت را در بازار نداشته باشند.

لی جون، مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی در کنفرانس بین‌المللی اینترنت در شهر ووژن چین از برنامه‌های شرکتش برای سال 2020 پرده برداشت و همچنین از شبکه‌های مخابراتی درخواست کرد هرچه زودتر ظرفیت‌شان برای گوشی های 5G را افزایش دهند. او در مصاحبه با رویترز به‌طور واضح بیان کرد که دست‌اندرکاران حاضر در صنعت گوشی های هوشمند احتمال می‌دهند مدل های 4G در سال 2020 فروش نروند.

شیائومی می 9 پرو 5G-شیائومی

Mi 9 Pro 5G

سهم گوشی های شیائومی در بازار چین همچنان رو به افول است. در سه‌ماهه دوم سال 2019 سهم شیائومی از بازار چین 11.8 درصد بوده که نسبت به 13.9 درصد در سال گذشته با کاهش روبرو شده است. البته در حال حاضر شیائومی می 9 پرو 5G به عنوان یک گوشی اقتصادی، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. برایتان جالب خواهد بود که بدانید مردم چین ترجیح داده‌اند سلیقه‌شان را به جای شیائومی به سمت هواوی تغییر دهند اما نه به‌خاطر ویژگی‌های گوشی های هواوی بلکه به‌دلیل وطن‌پرستی؛ به نظر می‌رسد شرکت هواوی به عنوان یک واسطه و برگ برنده در مذاکرات بین چین و آمریکا حاضر است و دلیل استقبال بیشتر از محصولات این شرکت، وطن پرستی چینی‌ها بوده است!

شرکت شیائومی برخلاف بازار چین در اروپا روند رو به رشدی را طی کرده و سهمی معادل 9.5 درصد در بازار آن را در اختیار گرفته که نسبت به سال گذشته 3 درصد پیشرفت کرده است. این کمپانی یکی از برندهایی است که با سرعت بسیار خوبی در بازار اروپا در حال رشد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*