عینک واقعیت افزوده اپل

عینک واقعیت افزوده اپل چه زمانی عرضه می‌شود؟

بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده که در آن از زمان عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده اپل پرده برداشته است. ضمنا در این گزارش، توضیحاتی در مورد آیفون 5G اپل نیز ارائه شده است.

جنگ شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های حوزه فناوری و به خصوص گوشی‌سازها طی یکی دو سال اخیر بر سر دستیابی به فناوری ارتباطی 5G‌ بوده است. اما از این فهرست باید نام گوگل و اپل را حذف کنیم. هیچ یک از این دو شرکت وقت خودشان را صرف محصولاتی که بتوانند پنجمین نسل ارتباطی را ارائه کنند نکرده‌اند. شاید این تصمیم را سال آینده اتخاذ کنند، اما مهم‌تر از آن در حال حاضر خبری دست به دست می‌شود که ظاهرا سال آینده شاهد معرفی عینک واقعیت افزوده اپل خواهیم بود.

زمان عرضه عینک واقعیت افزوده اپل

سال‌هاست که اپل در حال مطالعه و تحقیق در مورد فناوری واقعیت افزوده است. به علاوه خود تیم کوک،‌ مدیرعامل اپل نیز در مصاحبه‌هایی تایید کرده است که این فناوری در برنامه‌های آتی کمپانی جا دارد. بر اساس شایعات، اپل در حال کار روی یک عینک هوشمند شبیه به آنچه گوگل گلس ارائه می‌دهد است که با فناوری واقعیت افزوده فعالیت می‌کند و ظاهرا زمانی در سال 2020 میلادی معرفی می‌شود.

شایعات در مورد زمان عرضه‌ی این دیوایس زیاد است، اما سرانجام سال 2020 می‌تواند فرصت خوبی برای به حقیقت پیوستن آن باشد. در اینجا صحبت‌هایی از فناوری 5G نیز وجود دارد که می‌تواند به افزایش سرعت انتقال داده‌ها کمک کند و یک آیفون 5G می‌تواند این نیاز را برطرف کند. گفته می‌شود این آیفون به یک دوربین سه بعدی در پشت خود مجهز است تا از آن برای ابزاری در جهت ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت افزوده استفاده شود.

بلومبرگ که منتشر کننده‌ی این گزارش است، هیچ زمان دقیقی را برای رونمایی از عینک هوشمند اپل اعلام نکرده است. اپل طی سال‌های اخیر متخصصان واقعیت افزوده‌ای را از شرکت‌های مختلف جهان به خدمت گرفته است، اما تا بدین لحظه هیچ محصول واقعیت افزوده‌ای از آن‌ها را در بازار ندیده‌ایم. اگر مدیران این شرکت متقاعد شده‌اند که حالا زمان آن فرا رسیده است، پس می‌توانیم به زودی خبرهای جالبی را از سوی این شرکت کوپرتینویی بشنویم.

اپل در این راه تنها نیست. شایعات زیادی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد فیسبوک و آمازون نیز در حال کار روی عینک‌های هوشمند خود هستند. به خصوص فیسبوک که قصد دارد به جای استفاده از فناوری واقعیت افزوده، از عینک Spectacles شرکت اسنپ چت الهام بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*