جایگزین پراید

جایگزین پراید و پژو 405 معرفی شدند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تایید بر اینکه تولید دو خودرو پراید و پژو 405 طی ماه‌های آینده متوقف می‌شود، جایگزین پراید و پژو 405 را معرفی کرد.

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند تولید 3 نوع پراید تا پایان سال جاری و در سال آینده متوقف می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پراید مدل 132 تا پایان دی 98، پراید مدل 111 تا پایان اردیبهشت 98 و پراید مدل 131 تا پایان تیر 99 از خطوط تولید این شرکت خودروسازی خارج خواهد شد. سلیمانی افزود موضوع جایگزین کردن محصولات جدید با محصولاتی که حذف می‌شوند، یکی از نکات مهم این طرح محسوب می‌شود، اما توسعه محصولات بر روی پلتفرم‌های جدید و اختصاصی سایپا یکی از اهداف ما است که در آینده نزدیک جزئیات آنها را منتشر خواهیم کرد.

جایگزین پراید معرفی شد

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد پس از توقف تولید خطوط تولید خودرو پراید توسط شرکت سایپا، خودرو تیبا ارتقا پیدا کرده , جایگزین این خودرو پرتیراژ خواهد شد. وی افزود هم‌اکنون شرکت سایپا دارای امکانات مناسبی نیست تا خودرو دیگری را به غیر از تیبا به جای پراید به بازار عرضه کند. در واقع تیبا از لحاظ قیمتی نیز به پراید نزدیک است و همچنین نسبت به پراید یک محصول ایمن‌تر و مطمئن‌تر محسوب می‌شود.

معرفی جایگزین پژو 405

ولی ملکی در پاسخ به این سوال که جایگزین پژو 405 کدام خودرو خواهد بود گفت ایران خودرو این توانایی را دارد تا به جای پژو 405، خودروهای سمند یا پژو پارس (پرشیا) را به بازار عرضه کند. وی افزود برای اینکه خط تولید یک کالا را متوقف کنیم، می‌بایست در ابتدا یک جایگزین برای آن انتخاب شود. از این رو خودروسازان داخلی برای مثال سایپا باید زیرساخت‌های لازم را برای جایگزینی تیبا با پراید آماده سازد.